عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

باميلا الكيك تثير الجدل: نص أصحابي مثليين ولو انغرمت بامرأة مش هخبي

باميلا الكيك _ أرشيفية
باميلا الكيك _ أرشيفية

فباميلاقبلها حسين فهمي..من هي باميلا الكيك حديث السوشيال ميديا https://www.tahiamasr.com/643101فنانة اللبنانية باميلا الكيك، عدة تصريحات حول الأوضاع التي يعيش الشعب اللبناني و الميول الجنسية فضلًا عن موقف عائلتها من دخولها الوسط الفني وغيرها من الأمور.

تحيا مصر يرصد تصريحات باميلا الكيك. 

تصريحات باميلا الكيك

وقالت باميلا الكيك: أنا بتفهم غلط، ومش هقبل إن المجتمع دلوقتي نص أصحابي مثليين جنسيًا وبيتجوزوا علشان يغطوا على ميولهم، وأنا لو بعد 10 سنين انغرمت في امرأة مش هخبي على المجتمع، ولو عندي رجل مثلي في عائلتي الله هو اللي هيحاسبه مش إحنا.

باميلا الكيك: لو عندي سلطة هوقف كل البرامج اللبنانية

وتابعت: لو عندي سلطة هوقف كل البرامج اللبنانية، خُذلت في حلقة تلفزيونية وكان هناك كلمات ركيكة، وأنا زعلانة من كل الناس على التليفزيونات اللبنانية، ولما بيكون فيه بنات في الإعداد بيكون فيه جزء من الغيرة.

موقف عائلة باميلا الكيك من دخولها مجال التمثيل

وأضافت: والدي دعمني، ولكن جدي زعل مني لمدة سنيتن؛ لأني دخلت التمثيل، وكان صعب ولكنه تقبلني فيما بعد لأني مشيت على الطريق الصح وإني شطورة مش همي التصوير بس.

واستطردت: التمثيل بيخفف الشحنات السلبية والعقلية، والتمثيل سلاح ذو حدين، وأول قاعدة في التمثيل هي إني ما أمثل، سري إني بعيش اللحظة وبتعاطف مع الشخصية وأكون من السياسات الفاسدة للشخصية، محدش يقول عن التمثيل كذب لأنه مفيش له علاقة بالكذب.

وسبق وقالت باميلا الكيك: أنا لازم اللغم يطلع في وشي عشان أفتح الطريق من بعدي للممثلات اللبنانيات في كل المجالات مش بس القبلات في الدراما.

وتابعت أنها ستتوجه لكتابة وإنتاج أعمال بالتعاون مع منصة نتفليكس، قائلة: إن شاء الله أفتح باب مجالات كتير من خلال إنتاجي وكتاباتي وتوجهي لـ نتفليكس لأن مفيش قناة لبنانية تتحمل اللي كتبته.

اقرأ أيضًا..

قبلها حسين فهمي..من هي باميلا الكيك حديث السوشيال ميديا

 باميلا الكيك تفجرها: معنديش مانع اتزوج امرأة 

وأضافت: مؤخرًا بيجيلي عروض زواج من الجنسين، وبصراحة بخاف من الزواج، مع إن كل بنت بتحلم تخلف وتبني عائلة، ولكني شايفة اللي حواليا، وأعتقد كل أولاد العالم أولادي.

واستكملت: أنا روحانية جدًا وحبي مع السماء، وأفكر في نفسي الكبرى، مش نفسي الصغرى الدنياوية النرجسية.

تابع موقع تحيا مصر علي