عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

اليوم.. أبطال حكاية عيشها بفرحة ينتهون من تصوير آخر مشاهدهم

حكاية عيشها بفرحة
حكاية عيشها بفرحة _ أرشيفية

ينتهى الفنان هاني عادل والنجمة هبة مجدي أبطال حكاية عيشها بفرحة عن كتاب 55 مشكلة حب من تصوير آخر مشاهدها اليوم الأربعاء الموافق 1 نوفمبر.

تحيا مصر

أبطال حكاية عيشها بفرحة 

وتعد حكاية عيشها بفرحة عن كتاب 55 مشكلة حب بطولة نخبة من النجوم، أبرزهم  هبة مجدى، هانى عادل، رانيا منصور، نور إيهاب، محمود ياسين جونيور، نينا المغربى، إبراهيم السمان، مروان يونس، حنان سليمان، جيهان خيرى، اسراء أحمد عطية، وضيوف الشرف حسن أبو الروس، ياسر فرج، سالى حماد، محمد مرزبان، وعدد آخر من الفنانين، والعمل من تأليف عمرو محمود ياسين وإخراج البير مكرم.

مواعيد عرض حكاية عيشها بفرحة 

وينطلق عرض حكاية عيشها بفرحة من الأحد للخميس على قناة ON الساعة 8 مساء ويعاد الساعة 2 صباحاً والساعة 12.30 ظهراً، كما تعرض على قناة ON دراما الساعة 10 مساء ويعاد الساعة 10 صباحاً والساعة 5 مساء، فضلًا عن عرض الحلقات على منصة watch it.

تصريحات بطل حكاية عيشها بفرحة 

من جانبه كان فجر هاني عادل بطل عيشها بفرحة عدة تصريحات عن أعماله الغنائية قائلًا: أغنية تراست إيشوز مع الشاعر حازم ويفي كتبناها وقت كورونا كنا في دهب، واللي بيقول إنه معندوش تراست إيشوز هو متأكد.

وتابع: أغنية هحكي عنك الناس افتكرت إنها عن حدث في حياتي، بس الحقيقة إنه كان تحدي بالنسبالي، لما حد قالي أنت مش بتعمل النوع ده من الأغاني، قررت أعمله، وهي كانت دعاية لرواية سوف أحكي عنك، لصديقي الكاتب أحمد مهنى، وكتب الأغنية محمد إبراهيم.

وأضاف: إني أطلع وأغني أغنياتي لوحدي ده أقدر أقول عليه حلم وحصل زي اسم أغنيتي، لأني في بداياتي كنت بغني دايمًا مع فرقة افتكاسات، وبعدين مع فرقتي وسط البلد، ودي رابع حفلة أغنيها لوحدي، وده كان بيتطلب جزء كبير ثقة في نفسي وفي الموسيقيين اللي معايا.

اقرأ أيضًا..

مصطفى شعبان: إحنا في مجالنا مفيش مقارنة

 بأغنية أصاحب.. حميد الشاعري يودع صديقه علاء عبد الخالق 

واستطرد هاني عادل: مبسوط جدًا أنكو جيتوا وإننا معاكوا في إسكندرية، النهاردة هنقدم مشروع الرجل الرمادي، اللي بغني فيه أعمال بعيد عن وسط البلد، وأغاني غنيتها في أفلام.

وكشف كواليس مكالمة الكينج قائلًا: كنت قاعد مع صاحبي وجتلي مسدج من رقم بيقولي هاني رد أنا منير، وأنا في العادي مش برد على أرقام غريبة وفي الآخر رديت، ولما لقيته هو رميت الموبايل واتخضيت وقالي عجبتني الأغنية بتاعتك ومصدقتش بصراحة.

تابع موقع تحيا مصر علي