عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حنان مطاوع عن مسلسل صوت وصورة: السجن اللي كنت فيه كان حقيقي

حنان مطاوع
حنان مطاوع

حرصت الفنانة حنان مطاوع على كشف تفاصيل مسلسلها الجديد صوت وصورة، الذي يتم عرضه خلال الفترة الحالية على شاشة dmc، وتخوض بطلوته إلى جانب نخبة من نجوم الفن، وذلك من خلال حلولها ضيفة على برنامج معكم الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي على قناة ON.

تحيا مصر

حنان مطاوع عن شخصية رضوى: عايزة تمشي جنب الحيط والتغيير بيوترها 

تحدثت حنان مطاوع عن شخصية رضوى التي قدمتها في مسلسل صوت وصورة، فقالت: عايزة تمشي جنب الحيط وتربي بنتها وتتجوز عبدالغني، وتبقى تمام جدا، ولكن أما اتحطت وسط النار اضطرت انها تاخد موقف لكن هي مش صحابة موقف اصلا لكن الظروف اللي حواليها وأنها تكون قدوة لبنتها وخوفها أنه ده يحصل مع غيرها ده اللي خلاها تتحرك.

وتابعت حنان مطاوع حديثها: هي شبه كل الستات اللي موجودة، ممكن متلفتش النظر من كتر ما هي شبه الطبيعي جدا والعادي جدا، ومكنتش مخربشة ولكن اللي خربش الظروف اللي هي إتحطت فيها، هي مكنتش عايزة غير السكينة.

حنان مطاوع عن شخصية عبد الغني: بيتميز بالخسة والندالة 

وعن شخصية عبد الغني زوج رضوى والذي جسده الفنان وليد فواز فقالت: كان عارف ان المكان اللي هتشتغل فيه الدكتور سمعته مش كويسة وهو اللي شجعها انها تروح، جوز رضوى بيتميز بالخسة والندالة لأنه كان عارف ان الدكتور متحرش ووافق انها تروح الشغل، ورضوى مخترتش تكون زيه هي لو كانت سكتت كان ممكن يتحرش بكتير غيرها.

حنان مطاوع: السجن اللي في صوت وصورة حقيقي 

وعن السجن الذي تم تصوير به مشاهد مسلسل صوت وصورة وأثار الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، قررت حنان مطاوع أن تضع إجابة واضحة لتساؤلتهم، مشيرة إلى أنه سجن حقيقي وتم تصوير جميع المشاهد به وليس مكان خمس نجوم كما يتوقع البعض وأن السجانات حقيقيات وليسوا ممثلين وذلك بأوامر من الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية على أن يتم تصوير المشاهد في سجن حقيقي، ومعظم كلامي في مشاهد السجن ارتجال مني.

ويعرض لحنان مطاوع خلال الفترة الحالية على شاشة قناة dmc مسلسل صوت وصورة إلى جانب نخبة من نجوم الفن من بينهم الفنان وليد فواز، الفنانة نجلاء برد ومراد مكرم وصدقي صخر وعمرو وهبة وآخرين.

تابع موقع تحيا مصر علي