عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

اطلقت بذنب أبوها وبطالبها برد مبلغ 200 ألف جنية.. أزمات بوسي مع سعد الصغير عرض مستمر

سعد الصغير وبوسي
سعد الصغير وبوسي _ أرشيفية

دائمًا ما يشن الفنان سعد الصغير هجومًا على المطربة الشعبية بوسي، بدايًة من أزمتها مع والدها وحتى طلاقها من رجل الأعمال هشام ربيع.

تحيا مصر

سعد الصغير يفتح النار على بوسي

ففتح سعد الصغير النار على بوسي مطالبًا إياها برد مبلغ 200 ألف جنية مع اتهامها بزواجها من هشام ربيع من أجل المال، قائلًا: كنت جايب طلبات لأبوها ومفروشات بـ200 ألف وبعد وفاته أخدت بوسي الشقة بما فيها لأن الشقة كانت ملكها، وقالت لإخواتها دفعت الفلوس لسعد الصغير وأنا مخدتش ولا مليم.

وتابع سعد الصغير، أنا بطالب بوسي إنها تتبرع بالفلوس بتاعتي لأهالي غزة، أو تبعتلي فلوسي على الرغم من أن أهالي غزة عندهم كرامة مش هياخدوا حاجة حد نام عليها، ولكن ممكن نبيع المفروشات دي ونتبرع بفلوسها أو نجيب حاجة جديدة وأنا أكمل معنديش مشكلة.

تصريحات سعد الصغير عن هشام ربيع 

وأضاف، هشام ربيع كان لازم يطلق بوسي عشان هي كانت واخداه عشان فلوسه، هي لحقت تحبه إمتى بدليل الألفاظ اللي قالتها يوم فرحها هي لو بتحبه كانت قالت (عليَّ الطلاق أبوظ الجوازة دي)، ده يدل على إن مفيش حب.

واستطرد سعد الصغير، اللي مقوي قلب بوسي الفلوس لكن لو ليها كبير كانت عرفت إن اللي بتعمله غلط، لما هشام دخل السجن، بوسي مكنتش بتزوره عشان عليها قضايا وممنوعة من السفر، والطلاق ده تم غضب من ربنا وذنب أبوها.. لو كانت عاشت مع هشام ربيع كانت هتبقى مليارديرة.

ولم تكن هذه المرة الأولى التي يهاجم فيها سعد الصغير، الفنانة بوسي حيث انتقدها من قبل بعد وفاة والدها بسبب عدم مساعدته والوقوف إلى جانبه. 

سعد الصغير يتضامن مع فلسطين

من جانبه، تضامن سعد الصغير مع فلسطين عبر حسابه على فيسبوك قائلًا: أنا واقف من أمام قبر والدتى وأتكلم من كل قلبى، وأناشد نقيب الموسيقيين الفنان مصطفى كامل التبرع من إيرادات المطربين لصالح فلسطين وغزة نتيجة لما يحدث هناك وضياع عدد من الضحايا".

اقرأ أيضًا.. 

مسلسلات رمضان 2024.. عابد عناني يكشف عن تفاصيل شخصيته في الحشاشين 

عابد عناني عن مشاركته في مسلسل الحشاشين: منتظر العمل دا من السنة اللي فاتت

وأضاف: إحنا كلنا مع فلسطين بس إحنا ليه بنتكلم بس ومش بنعمل فعل، أنا بناشد نقابة المهن الموسيقية برئاسة النقيب مصطفى كامل، عايزين إيراد يوم واحد من الفنانين كلهم يروح لفلسطين، أنا بدفع فى اليوم للنقابة 1300 جنيه ممكن أدفع أكتر وناخد الباقى لصالح فلسطين.

تابع موقع تحيا مصر علي