عاجل
الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عايدة فهمي: رفضت أدوار الإغراء وعمل فني بمبلغ كبير عشان حسيته متعاطف مع اسرائيل

عايدة فهمي
عايدة فهمي

قالت الفنانة عايدة فهمي، أنها رفضت أدوار الإغراء في بداية حياتها، موضحة أنه عرض عليها عمل فني منذ 25 عام  وكان أحد المشاهد بالعمل يحمل قبلة لكنها رفضت على الفور.

تحيا مصر

عايدة فهمي: جالي دور فيه قبلات واعتذرت وأنا راضية

وتابعت عايدة فهمي، خلال لقائها مع برنامج تفاصيل، الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل والمذاع عبر فضائية "صدى البلد 2"، قائلة :"وأنا صغيرة زمان جالي دور فيه قبلات وقتها أخدت رأي أخويا الراحل سامي فهمي، وقالي اعمليه لكن أنا أعتذرت وأنا راضية.. بعدها لما أتعرض الفيلم ولما أتجوزت وأنجبت ابني وأنا بشوف كده.. وقتها قولت ده ستر ربنا عليا أني معملتش كده.. ابني كان هيبصلي إزاي وأنا بعمل ده".

عايدة فهمي: مش باخد فلوس كتير في أعمالي والمهم حب الناس

وأشارت عايدة فهمي، إلى أنها لم تندم على قرارها كما أنها لم تأخذ عائد مادي نظير مجهودها في الأعمال التي تقدمها، ولكن العائد الأهم بالنسبة لها هو حب الناس واحترامهم لها.

واستكملت عايدة فهمي حديثها، مشيرة إلى أنها رفضت عمل فني رغم أن الأجر كان كبير ولكنها شعرت بأن العمل يتعاطف مع إسرائيل، رغم أنه كان ملمح بسيط وبعدها رفضت العمل على الفور وانهارت بشكل هستيري.

عايدة فهيم تشن هجوما على التيك توكر

وكانت قد شنت عايدة فهمي هجوما على التيك توكرز ودخولهم مجال الفن، حيث قالت: ياريت يبعدوا عن الفن علشان الفن مش عاوزهم.. وشوفي اللي دخلوه الفن أتعمل معاهم إيه عندنا نقابة قوية وكبيرة.. وبتوع التيك توك عمرهم ما هيبقوا فنانيين ورسالتي ليهم أنتوا بتحلموا وشوفوا دكتور أشرف زكي عمل فيهم ايه.

ويذكر، انه يعرض لـ عايدة فهمي خلال الفترة الحالية مسلسل العودة، والذي يعرض حاليا على شاشة قنوات dmc، ويشارك في بطولته كلا من النجوم شريف سلامة، تارا عماد، عصام السقا، دياب، تامر نبيل، عزت العيلي، أحمد والي، وليد فواز، بسنت شوقي محمد رضوان، صفاء الطوخى، محمد عبد العظيم، عماد صفوت، وهو من تأليف أمين جمال وإخراج أحمد حسن.

تابع موقع تحيا مصر علي