عاجل
الإثنين 15 أبريل 2024 الموافق 06 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

فتوح أحمد: أنا وحش وعصبي.. ومتربي على أني أنا الملك والخدم حواليا

فتوح أحمد
فتوح أحمد

تحدث الفنان فتوح أحمد عن علاقته بزوجته، وذلك خلال لقاء له ببرنامج الستات، المذاع عبر شاشة تلفزيون قناة النهار.

تحيا مصر

فتوح أحمد في برنامج الستات

وقال فتوح أحمد: مراتي كانت المفروض تتطلق 30 مرة من اللي بعمله فيها.. أنا وحش فعلا وعصبي جدا لدرجة وحشة وأنا صعيدي ومتربي على إني ملك والخدم حواليا.

وتابع: مراتي تعبت معايا جدا عشان كده كنت عاوز أخلف عشان مسبهاش لوحدها، لكن ربنا مقسملناش.. والحقيقة أنا كنت مزعج وعصبي بسبب ظروف الشغل وبخرج وبشتغل مسرح وهي قاعدة فكنت بدعي تيجي حاجة ليها تشغلها، وحاولت تعمل مشاريع لكن فشلت فيها لكن مبسوط إنها انشغلت فيها.

فتوح أحمد: مستني الموت

كما تحدث الفنان فتوح أحمد، عن حالة العشق التي يعيشها مع الفن، مؤكدا أنه لا يهتم بالأجر الذي يحصل عليه ولا يهتم بالحصول علي أدوار البطولة وإنما يعيش الدور ويتقمصه من أجل المتعة الشخصية، قائلا: "انا اقل جيلي اجرا وبيضحكوا علية في الاجر ومش بهتم في اللوكيشن غير بالبريك اللي اطلبه لازم يتجاب وعلشان تبقوا عارفين مش باكل الا سمك".

وأضاف خلال استضافته ببرنامج الستات، المذاع علي قناة النهار، أنه شعر بالتشاؤم من مسلسل ذئاب الجبل بعد موت خمسة فنانين خلال تصويره، موضحا أنه  لا يخشى الموت وينتظره في كل لحظة، قائلا :"هخاف من الموت ليه ده كل الناس الحلوة ماتت امي وابويا واخواتي اعز اصحابي كل اللي بحبهم ماتوا .. أنا مستني الموت في كل لحظة بس نفسي اطمن علي فرح بنتي الأول".

تابع موقع تحيا مصر علي