عاجل
الأربعاء 17 أبريل 2024 الموافق 08 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عبير صبري عن أحداث فلسطين: كل يوم أسوأ من اللي قبله.. والحياة بقت تسد النفس

عبير صبري
عبير صبري

أعربت الفنانة عبير صبري عن استيائها الشديد من الأحداث الجارية في فلسطين، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر

عبير صبري: الحياة بقيت تسد النفس

وكتبت عبير صبري: وآخر القصة الصعبة دي ايه.. كل يوم أسوأ من اللي قبله المشاهد اللي بنشوفها كل يوم للقتل والدم والسحل وحزن النساء وقهر الرجال والظلم وبكاء وموت الاطفال والتشريد والتخويف والتجويع.. في أكبر الكوابيس الواحد مكانش يتخيل يشوفها ما بالك باللي عايشها سكان غزة بكل ألم وعذاب لا يطيقه البشر يوميا.. الحياة بقت تسد النفس مهما بنحاول نعيش ونكمل يومنا مناخ سلبي ومحبط.

عبير صبري: مش بحب أغير في شكلي

وسبق وأن كشفت الفنانة عبير صبري عن السر وراء جمالها وعدم تغير شكلها بمرور السنين، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج أسرار النجوم مع الإعلامية إنجي علي.

وقالت عبير صبري: مش بحب أغير في شكلي، ومش بحب التغيير الكبير أوي ألا في الأدوار لو محتاجاله، وأنا برتاح ومش بحط حاجة في قلبي، وببقى هادية وبهتم بسلامي الداخلي إلى اقصى درجة، وبحاول أعيش في سلام، عشان كدا شكلي مش بيتغير.

وتابعت: أنا أقل البنات اللي في العالم اهتماما بنفسهم، ومعنديش روتين يومي، أنا بصحى أغسل سناني وأغسل وشي، وبدأت أخد فكرة عن الأكل الصحي، وموقفة السكر والملح.

آخر أعمال عبير صبري

ومن جهة أخرى، يعد فيلم آل هارون هو آخر أعمال عبير صبري السينمائية، وشاركها البطولة كل من أحمد وفيق، محمد عز، هاجر الشرنوبي، منذر رياحنة، مريم البحراوي، يارا نور الدين، إيهاب فهمي، عبير صبري، إسلام حافظ، من تأليف محمود جاميكا، أحمد أنور، ومن إخراج معتز حسام وإنتاج شركة مومنت برودكشن للمنتج حسني محمود، إشراف عام محمد كمال.

والجدير بالذكر، أن عبير صبري تضامنت مع أزمة ريهام حجاج من قبل بعض الناس، من خلال لقائها في برنامج مساء الإمارات للإعلامي عبدالعزيز أحمد المذاع عبر شاشة قناة الظفرة، وقالت: "ريهام بتتعرض لهجوم بعيد كل البعد عن أدائها التمثيلي وأنها مظلومة 100%، هي ممثلة شاطرة جدًا وموهوبة ومجتهدة ولها أعمال ناجحة وتاريخ رغم صغر سنًا ولسه قدامها مستقبل، وعملت شغل حلو جدًا سابقًا وحاليًا وبتطور من نفسها كل فترة وبتعرف تختار ورق حلو جدًا، اللي بتتعرض له ريهام حجاج مش عشان شغلها أبدًا، لأنها ممثلة محترفة وبتشتغل على نفسها جدًا وفاهمة كل حاجة وهي بتشتغل وعلقها منظم ومذاكرة الورق".

تابع موقع تحيا مصر علي