عاجل
الثلاثاء 05 مارس 2024 الموافق 24 شعبان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن شاكوش يدعو الجمهور إلى المشاركة في الانتخابات الرئاسية: صوتك أمانة

حسن شاكوش
حسن شاكوش

حرص مؤدي المهرجانات حسن شاكوش على دعوة الجمهور والمتابعين للمشاركة في الانتخابات الرئاسية، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر

حسن شاكوش يدعو للمشاركة في الانتخابات الرئاسية

وكتب حسن شاكوش: "صوتك أمانة انزل وشارك وأنا أول واحد اشارك في مدرسة الشهيد عاطف السادات الابتدائية شارع المدبح الجيزة"، وقد حاز المنشور على إعجاب عدد كبير من الجمهور والمتابعين.

حسن شاكوش عن عدم حضور عقيقة ابنة حمو بيكا: مبتحركش من مكاني غير لما اتعزم

وسبق وأن خرج مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش لـ يكشف سبب عدم حضوره عقيقة ابنة صديقه مطرب المهرجانات حمو بيكا، مشيرا إلى أن الأخر لم يعزمه موجها رسالة شديدة اللهجة لصديقه بطريقة غير مباشرة.

وقال حسن شاكوش في فيديو لايف نشره عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: مبتحركش ومبروحش لأي حد من مكاني غير لما أتعزم، إلا لو كان عندي شغل وأنا كان عندي شغل ولكن غير كدة بيكا معاه تليفوني ومعزمنيش فلو كان عزمني كنت روحت وممكن تكون الدنيا كانت لاهياه ولا حاجة.

وتابع حديثه، قائلا: حب الخير لغيرك عشان ربنا يكرمك ويقويك في اللي انت فيه أوعا تكره لحد الخير وأي حد حتى عامل النظافة ليه عدو، وعدوم ابن كارك، مفيش حد عايزك أحسن منه وده حقه، ولكن فيه ناس غيرة شغل وغيرة شخصية.

حسن شاكوش: كنا موقفين شغل الفترة اللي فاتت بسبب أحداث غزة

وعلى صعيد أخر، أعلن مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش منذ قليل طرح أغنيته الجديدة أصحاب ملاعين وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، كاشفا عن مقطع من الأغنية للإثارة والتشويق ما جعله يتعرض لهجوم مروع على السوشيال ميديا لعدم تناسب الأغنية مع الأوضاع الحالية التي تتعرض فيها أهالي غزة للقتل والإبادة الجماعية على يد الكيان الصهيوني.

وخرج حسن شاكوش في لايف عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور الفيديوهات انستجرام ليوضح موقفه للجمهور فقال: كنا موقفين الفترة اللي فاتت بسبب أحداث غزة، وقولنا مينفعش نشتغل وأخواتنا بيموتوا وننزل أغاني ميصحش، بقالنا كتير جدًا مابنزلش، ولما عملت دعاية لأغنية صحاب ملاعين حصل حوار فلسطين، ولقينا الموضوع بيطول وبيتحول من سيئ لأسوأ، فقررنا تأجيلها، ولكن هنزلها كمان كام يوم وهتبقى أغنية زي وداع يا دنيا وداع وشمس المجرة.

تابع موقع تحيا مصر علي