عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن شاكوش يدلي بصوته في الانتخابات الرئاسية 2024 في بولاق الدكرور| صور

حسن شاكوش في الانتخابات
حسن شاكوش في الانتخابات الرئاسية

حرص مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش على الذهاب إلى مسقط رأسه في بولاق الدكرور للإدلاء بصوته في الانتخابات الرئاسية 2024، وسط تجمع العديد من الأهالي حوله للترحيب به.

تحيا مصر

حسن شاكوش يدلي بصوته في الانتخابات الرئاسية

وشدد حسن شاكوش على ضرورة المشاركة في الانتخابات الرئاسية هذا العام، حيث قال في فيديدو نشره عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: : "صوتك أمانة انزل وشارك وأنا أول واحد اشارك في مدرسة الشهيد عاطف السادات الابتدائية شارع المدبح الجيزة".

حسن شاوش في الانتخابات الرئاسية 
حسن شاكوش في الانتخابات الرئاسية 

نجوم الفن في الانتخابات الرئاسية 2024

ويذكر، أنه حرص عدد كبير من نجوم الفن على الإدلاء بصوتهم في الانتخابات الرئاسية لعام 2024، من بينهم الفنان أحمد العوضي والفنانة حورية فرغلي والفنان حسين فهمي والفنان إدوارد، والمطرب حكيم والمطرب الشعبي محمود لليثي والفنانة نهال عنبر وعدد من نجوم الفن الأخرين.

أزمة حسن شاكوش وحمو بيكا

من ناحية أخرى، نشبت أزمة بين حسن شاكوش وصديقه حمو بيكا بسبب عدم حضور الأول عقيقة ابنته تاج، ليخرج شاكوش ويوضح: مبتحركش ومبروحش لأي حد من مكاني غير لما أتعزم، إلا لو كان عندي شغل وأنا كان عندي شغل ولكن غير كدة بيكا معاه تليفوني ومعزمنيش فلو كان عزمني كنت روحت وممكن تكون الدنيا كانت لاهياه ولا حاجة.

حسن شاكوش عن حمو بيكا: عدوك ابن كارك ومحدش عايزك أحسن منه

وتابع حديثه، قائلا: حب الخير لغيرك عشان ربنا يكرمك ويقويك في اللي انت فيه أوعا تكره لحد الخير وأي حد حتى عامل النظافة ليه عدو، وعدوم ابن كارك، مفيش حد عايزك أحسن منه وده حقه، ولكن فيه ناس غيرة شغل وغيرة شخصية، أنا كـ حسن شاكوش عمري ما غيرت من حد لأني قبل ما ادخل المجال ده وأنا ثقتي في ربنا وفي نفسي كبيرة جدا، أكبر مانتوا تتخيلوا والثقة في النفس لوحدها تخليك رافع راسك في كل حتة، فغير في الشغل حقك ياحبيبي عادي وكل في نفسك، وفي غيرة برة الشغل، ودي بتلاقي ناس كتير جدا حبيبي وأخبارك وهو ما مجرد تديله ضهرك بيشتم عليك وكل الوحش بيطلعه فيك.

تابع موقع تحيا مصر علي