عاجل
الإثنين 15 أبريل 2024 الموافق 06 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

اليوم.. دعاء فاروق وزوجها ضيفا واحد من الناس

دعاء فاروق وزوجها
دعاء فاروق وزوجها مع عمرو الليثي _ أرشيفية

تحل الإعلامية دعاء فاروق وزوجها ضيفا على برنامج واحد من الناس الذي يقدمه الإعلامي المصري عمرو الليثي، وذلك اليوم الإثنين في تمام الساعة العاشرة مساءً على قناة الحياة.

تحيا مصر

دعاء فاروق تكشف تفاصيل أزمتها الصحية وزوجها

وتتحدث دعاء فاروق حول إصابة زوجها بسرطان القولون والظروف الصعبة التي صاحبت اكتشاف ذلك المرض وكيف وقفت بجوار زوجها، و محنة المرض لدعاء فاروق والتي تكشفها لأول مرة حول عملية  استئصال الرحم.

على الصعيد الآخر، خرجت دعاء فاروق للرد عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام على منتقدي إطلالتها قائلة: ربنا خالقنا برقبة والرقبة تحت الإيشارب وفي إيشارب ملفوف حولين الرقبة  في إيشارب ملفوف حولين الرقبة ولا مافيش.

دعاء فاروق تخرج عن صمتها

وتابعت دعاء فاروق، أنا بقى قدامكم على طول لابسة التلبيسة ولا لا جيت مرة غيرت في طريقة اللفة.. ياريت متحشروش نفسكم في الفتحة اللي ظهرت بالرقبة، عيب أما ست تدخل عند ست زيها وتقولها الرقبة أنا بس حبيت أبين شكل الرقبة يعني أنتي ينفع تروحي للجزار تقوليله هات رقبة فايديكي حتة رقبة صغيرة.

وأضافت، أنا مش برد عشان أدافع عن نفسي مش موضوعي ولا فارق معايا مين الشخصية اللي بتنتقدني، أنا بالنسبالي بتكلم على الانتقادات اللى جات ليا.

واختتمت دعاء فاروق حديثها قائلة: عيب تقللوا من قيمة الحج لأنه ركن كبير ومهم من أركان الإسلام عيب واحدة تدخل تقولي أنتي حجيتي تبقى قدوة، هو أنا يعني مش قدوة ولا قدوة الشخص عندكم بقيت بالهدوم.

تصريحات دعاء فاروق 

وعن المساكنة، قالت: ازاى يناقش موضوع المُساكنة، لا وبنجيب الشباب والبنات في مصر ونسألهم عن المساكنة.. تحب تعمل مساكنة ولا لأ.

اقرأ أيضًا.. 

دعاء حلمي تشيد بفيلم خمس جولات: تجربة طازجة بشباب زي الورد موهوبين

طارق الشناوي عن هجوم دعاء حلمي على مسلسل سفاح الجيزة: قراءة متسرعة ضد الفن والإبداع 

وتابعت، يعني أنت بتجيب بنتك وتسألها تحبي تزني، أنتوا إزاي بتناقشوا موضوع الزنا، ملناش دعوة في اتنين عملوا كده في مكان لا يناسب عاداتنا وتقاليدنا ولا حياتنا.

وأضافت، بعدين ألاقي بنت تتسأل عن المساكنة فتقول لو مش حرام آه هعمل المساكنة، غيري كلمة المساكنة وبدليها بزنا.. حضرتك تحبي تزني قبل الزواج، والبنات تقول  آه لو مش حرام، يعني إحنا ممكن الصبح نغير اسم بيوت الدعارة بـ  بيوت السعادة  وننزل نسأل الطلاب تحب تروح بيت السعادة ويقولوا آه.

تابع موقع تحيا مصر علي