عاجل
الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مسلسلات رمضان 2024.. تامر مجدي ينتهي من تصوير الحشاشين بطولة كريم عبد العزيز

تامر مجدي
تامر مجدي

استئنف الفنان تامر مجدي تصوير مشاهده ضمن مسلسل الحشاشين، بطولة الفنان كريم عبد العزيز، والمقرر عرضه في سباق مسلسلات رمضان 2024.

انتهاء تامر مجدي من تصوير الحشاشين 

وكتب تامر مجدي في منشور يرصده تحيا مصر، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: النهارده الحمد لله انتهيت من تصوير مسلسل الحشاشين.. اللي حقيقي يشرفني ويسعدني إني أشارك في ملحمة تاريخية زي دي، وكنت هزعل أوي لو محالفنيش الحظ.

تامر مجدي 

تامر مجدي في مسلسل الحشاشين

وتابع تامر مجدي، شاركت فيها اللي تعتبر من أضخم وأهم الأعمال الفنية، إن شاء الله في تاريخ الدراما العربية مش المصرية فقط.. أشكر المخرج دكتور بيتر ميمي وشركة سينرجي اللي أتاحت ليا الفرصة للمشاركة في هذا العمل.

الفنان تامر مجدي 

واستطرد، أتمنى التوفيق لكل صناع العمل وعلى رأسهم نجم العمل الأستاذ كريم عبد العزيز اللي هتكلم عنه بعد نزول المسلسل وإيه اللي قاله عني ودعمني بيه.. الحمد لله أولًا وأخيرا انتظروا الحشاشين رمضان 2024.

أبطال مسلسل الحشاشين

ويشارك في بطولة مسلسل الحشاشين، كل من كريم عبد العزيز، فتحى عبد الوهاب، شريف سلامة، ميرنا نور الدين، أحمد كشك، سوزان نجم الدين، ياسر على ماهر، عابد عناني وعدد آخر من الفنانين الشباب، سيناريو وحوار عبد الرحيم كمال وإخراج بيتر ميمى وإنتاج شركة سينرجى، ومن المقرر أن يتم تصويره بين مصر وعدد من الدول العربية.

وتدور أحداث مسلسل الحشاشين بطولة كريم عبد العزيز حول شخصية حسن الصباح التي يجسدها كريم عبد العزيز، وجماعة الحشاشين، والأحداث تدور عام 1000، وهي بداية بذرة الإرهاب.

على الصعيد الآخر، قال تامر مجدي عن محمد رمضان بعد وفاة أشرف أبو اليسر: محدش يدافع عنه عندي نهائيا.. وكل الي فات حاجه وبسبب الراجل ده حاجه تانيه.. الخصام ليوم الدين وحقه جاي دنيا واخره.. ورغم أنك كنت أقرب صاحب ليا زمان وكنت مستني اليوم الي نرجع نشتغل فيه مع بعض.. بس خلاص كلمة الحق لازم تتقال.. فوقوا بلاش تطبيل وده مش كلامي لوحدي في أساتذه وزمايل المهنه بيقولوا الحق والساكت عن الحق شيطان اخرس.. مقاطعة العمل مع محمد رمضان.

هذا وقال تامر مجدي في تصريح خاص لموقع تحيا مصر: بقدم شخصية زين شاب صعيدي عاطل بيتعاطى مخدرات مؤذي جدًا وعاق بأهله ومفتري على أخواته شخصية صعبة شويه وخبيث شر برضو شكلها السنة دي هنعمل أدوار شر كتير.

وتابع، المؤلف أمين جمال والمخرج أحمد حسن كلموني وبعتوا لي الورق وحكوا لي تفاصيل الشخصية وطبعًا أنا بحب الشغل معهم جدًا وده تاني تعاون معهم وكنت مبسوط أنهم كلموني على الدور، ولسه بنقول يا هادي في التصوير والمسلسل صعيدي وكله مركز في دوره وأنا صورت يومين بس من مشاهدي.

تابع موقع تحيا مصر علي