عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد ارتباطه بابنته ليلى.. هشام جمال لـ أحمد زاهر: شرفني نسبك

أحمد زاهر وهشام جمال
أحمد زاهر وهشام جمال

أكد المنتج والفنان هشام جمال على أنه تشرف بنسب أسرة خطيبته الفنانة الشابة ليلى أحمد زاهر، موجهًا رسالة لوالدها النجم المصري أحمد زاهر، ويرصدها تحيا مصر خلال السطور التالية.

أحمد زاهر يهنئ ابنته ليلى وخطيبها هشام جمال 

وهنأ أحمد زاهر ابنته ليلى، وخطيبها هشام جمال على خطبتهما، حيث نشر عدة صور لهما عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام، وعلق عليها: الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات تم بحمد الله قراءة فاتحة ابنتي ليلى، على ابني وحبيبي وصاحبي هشام جمال، كل التمنيات الطيبة للعروسين، وألف مبروك لحبيبة قلب بابا وروح بابا ليلى، ربنا يسعدكم ويبعد عنكم العين.

أحمد زاهر مع أسرته

هشام جمال يشيد بالفنان أحمد زاهر 

ليرد عليه هشام جمال قائلًا: أنت اللي صاحبي وأخويا ويشرفني أناسب بني آدم محترم، عرف يربي بناته زيك، أنت وهدى يا حبيبي.

أحمد زاهر وابنته ليلى

تصريحات أحمد زاهر 

على الصعيد الآخر، قال الفنان أحمد زاهر خلال لقائه ببرنامج The Insider: الموضوع ضايقني جدا لأني كنت بتكلم بشكل عادي إن مهنتي من أصعب المهن، لم أقلل من أي مهنة على الإطلاق، كل المهن فوق رأسي ، حتى الشخص اللي بينضف الشارع إحنا بنحتاجه كلنا لا يمكن أن أقلل من أي مهنة.

وتابع، بتكلم عن مهنتي مفيش حد يقدر يبقى ذهنه صاحي لمدة 36 أو 40 ساعة متواصلة، وأنا بمثل بوشي ولازم مبقاش مرهق ولازم أبقى داخل في الشخصية اللى بجسدها، أنا مش بتكلم في صعوبة المهنة نفسها أنا بتكلم في صعوبة توقيتاتها، إحنا ممكن نصور في يوم واحد 36 ساعة كاملة، الدكتور لو قعد 36 ساعة متواصل هينام في نص العملية أكيد.. وده خطر كبير.

وسبق وأوضح أحمد زاهر، بندمر نفسيتنا بالتمثيل لأن المشاعر ممكن تموت ، الناس ممكن تموت من الزعل وبتعيّش نفسك في مشاعر معينة 13 أو 14 مشهدا، فالجهاز العصبي والنفسي عندنا بيدمر، والناس فاكرة إننا بنهزر وبنشرب شاي ، ولكن إحنا أخطر شغلانة ممكن تدمر أي انسان لأننا بندمر مشاعرنا وأحاسيسنا.

واستكمل، مكنتش عايز أدخل بناتي الوسط الفني.. مش عشان المهنة وحشة، عشان المهنة صعبة بالذات على الستات.. من ناحية النفسية والمواعيد، إحنا بنصور بالـ 36 ساعة، أحيانا بنصور في الشارع وفي عز التلج وإحنا لابسين صيفي، فاكر أوردر تصوير مع المخرج محمد سامي في مسلسل كلام مع الورق اشتغلنا 36 ساعة، فاللي بيستسهلوا مهنة الفنان، هي أصعب مهنة في التاريخ.

تابع موقع تحيا مصر علي