عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خالد عليش: طليقتي ابتزتني بطلبات مبالغ فيها.. وزوجته تدعمه: ربنا يعوضك يا ابن الأصول يا متربي

خالد عليش
خالد عليش

خرج مذيع الراديو خالد عليش عن صمته، ليكشف عن تعرضه للابتزاز من طليقته،بخصوص نفقات ابنتهما، وذلك خلال منشور عبر حسابه الرسمي بموقع فيسبوك يرصده تحيا مصر.

تفاصيل ابتزاز خالد عليش من قبل طليقته

وكتب خالد عليش: حسبي الله ونعم الوكيل، من 1-9-2020 وقت الانفصال بيني وبين أم طفلتي وأنا ملزم بكل النفقات والأجور المتفق عليها، ومصاريف الدراسة واللبس المتفق عليه وقت الانفصال مع الاختلاف في بعض الزيادات، ومنها المبالغة في التمارين الرياضية، بتمرن البنت 7 رياضات مختلفة (دي مش مبالغة ده رقم حقيقي)، وبالرغم من أني مش بعرف أشوف بنتي بالشكل المتفق عليه، بس مستحيل أتأخر في التزاماتي، وابعت بالتحويلات البنكية، وبالمناسبة مبالغ كبيرة أنا وافقت عليها وما اعترضتش عشان محدش يقول بتاخد ملاليم.

منشور خالد عليش 

أزمة خالد عليش مع طليقته

وتابع، المحامي يقولي لازم إنذار رسمي، أقوله مفيش داعي كدة كدة أنا هدفع خليها تاخد الفلوس في حسابها بكل أريحية، مفيش داعي للبهدلة، من كم شهر لقيت دعوى حبس إني مش بدفع النفقات استغربت، وقولت يمكن عشان اللخبطة بس وكملت دفع في البنك عادي حتى أكتوبر 2023 عبيط بقى ومعايا ما يثبت ذلك في التحويلات البنكية.

خالد عليش 

وأضاف خالد عليش، قبل الجلسة النهاردة قعدنا وديًا في وجود المحامين، واطلب مني مصاريف أخرى وتم ابتزازي بطلبات أخرى مبالغ فيها مقابل الاعتراف باستلام المبالغ دي، واختلفنا بس في شهر واحد محسوب غلط، قُلت لو رسيت على شهر مش مشكلة بسيطة، دخلت المحامي الخاص بيها، ومحضرتش أمام المحكمة، وهو قال إحنا مخدناش منه حاجة، ودي تحويلات أخرى بينهم ملهاش علاقة بالنفقات، والمحكمة هتطلب مني أدفع الفلوس مرة تانية، أنا مستحيل كنت أصدق إن ده يحصل، بس القانون لا يحمي المغفلين.. الحمد لله وحسبي الله ونعم الوكيل، والحق هيرجع هيرجع، بس أديك شُفت معادن الناس الحقيقي.

زوجة خالد عليش تعلق على ابتزاز طليقته له

وشاركت ميرهان عمرو زوجة خالد عليش منشوره عبر خاصية استوي على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام، وعلقت عليها قائلة: ربنا يعوضك يا ابن الأصول يا متربي

جدير بالذكر أنه من حين لآخر تتجدد أزمة خالد عليش مع طليقته الأمر الذي يحدث ضجة عارمة عبر مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة ويتعاطف الكثيرون مع خالد عليش حيث أنه يرى ابنته الوحيدة والصغيرة بصعوبة كبيرة بسبب والدتها. 

تابع موقع تحيا مصر علي