عاجل
الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد تألقه في الحريفة.. كزبرة ينضم لفريق مسلسل كوبرا بطولة محمد إمام في رمضان 2024

كزبرة ومحمد إمام
كزبرة ومحمد إمام

تعاقد مؤدي المهرجانات الشعبية كزبرة على مسلسل كوبرا بطولة الفنان محمد إمام، والمقرر عرضه في سباق مسلسلات رمضان 2024 المقبل، وذلك بعد تألقه في فيلم الحريفة.

كزبرة يتعاون مع محمد إمام في مسلسل كوبرا 

ونشر كزبرة صورة تجمعه بالفنان محمد إمام يستعرضها تحيا مصر، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام، وعلق عليها قائلًا: بسم الله توكلنا على الله مسلسل كوبرا مع أخويا الكبير محمد عادل إمام تأليف أحمد أبو زيد وإخراج أحمد شفيق على قنوات mbc.. رمضان 2024.. يخصنا عشان إحنا بتوع ربنا.

كزبرة ومحمد إمام 

أبطال مسلسل كوبرا 

ويضم مسلسل كوبرا في بطولته إلى جانب محمد إمام، محمود البزاوي، أوس أوس، مراد مكرم، عمرو عبد الجليل، والعمل من تأليف أحمد أبو زيد، وتحت قيادة المخرج أحمد شفيق.د

كزبرة 

ويعد فيلم الحريفة بطولة نور النبوي أول أعمال كزبرة التمثيلية، والذي تدور قصته حول ماجد لاعب كرة القدم الذي تدفعه الظروف العائلية إلى أن ينتقل من مدرسته الدولية إلى مدرسة حكومية وهناك يتعرف على مجموعة من زملائه من خلفيات مختلفة، وينضم لفريقهم الذي يشارك في مباريات بالساحات الشعبية ومراكز الشباب ومعاً يحلمون بأن يشاركوا في بطولة كبيرة جائزتها مليون جنيه.

ويشارك في بطولة فيلم الحريفة، نور النبوي وأحمد غزي، خالد الذهبي، الإعلامي أحمد حسام ميدو كممثل، سليم الترك، مغني المهرجانات كزبرة، والعمل من تأليف إياد صالح، وإخراج رؤوف السيد.

تصريحات كزبرة 

وبعد مشاركته في الحريفة، كتب كزبرة: أحمد حمدي حتة  بيمسي علي اخواته الحريفة، كنت عايز اقولكم اني بجد كسبت اخوات بجد وربنا يخليكوا ليا ومبسوط اوي ان كنت جزء من العمل معاكم واتعلمت منكوا حاجات كتير وعمري بجد مهنساكوا عشان انتوا احلي حاجة حصلتلي في حياتي  وبشكر ربنا علي ان خطوة نجاحي وتحقيق حلمي كانت معاكم يا أشطر رجالة في الدنيا.

وتابع كزبرة، شكرا لاستاذ طارق الجنايني علي وقفتك جنبي بجد انت اخويا الكبير واستاذي وأبويا ويشكر استاذ روؤف السيد سفاح المخرجين علي كل اللي عملته معايا علي الشخصية والمساحة اللي كنت سيبهالي عشان اطلع اللي عندي وشكرا لأستاذ اياد صالح علي السيناريو الجامد وعلي دور حتة ياحلي قلم حامي وشكرا لفريدة فؤاد اجمد استايلست في مصر بجد على اللبس الفاجر.

وأضاف، بشكر احلي بندق اخويا الكبير علي نصايحك  وشكر لاحلي مدير تصوير ميخا العالمي وشكرا لأحلي يارا العشري ملكة الماركتنج وشكرا لكل الناس انا مش عايز انسي حد بس والله ربنا يخليكوا ليا  وشكرا لاخويا وحبيبي نجم الشباك الاول نور النبوي.

تابع موقع تحيا مصر علي