عاجل
السبت 02 مارس 2024 الموافق 21 شعبان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

موعد حفل مدحت صالح في دار الأوبرا المصرية

مدحت صالح
مدحت صالح

ينتظر جمهور الفنان المصري مدحت صالح حفلاته من وقت لآخر، حيث أنهم يستمتعون بأغانيه المميزة الذي يطرب بها آذانيهم ويجعلهم يعيشون في أجواء موسيقية ممتعة تأخذهم لزمن آخر.

حفل مدحت صالح في دار الأوبرا

ويرغب الجمهور في معرفة موعد حفل مدحت صالح القادم في دار الأوبر الذي يرصد تحيا مصر تفاصيله، حيث أنه يستعد لإحياء حفل غنائي بدار الأوبر المصرية، وذلك يوم الأحد الموافق 25 فبراير بمناسبة عيد الحب.

مدحت صالح 

مدحت صالح في حفل دار الأوبر 

ومن المقرر أن يتألق مدحت صالح في حفل الأوبرا بباقة من أروع أغانيه القديمة والجديدة، مثل أغنية وداع وأشوفكوا بخير وغيرها من الأعمال الغنائية التي حقق نجاح واسع.

مدحت صالح يتألق بأغنية واحد طيب

من جانبه، طرح مدحت صالح مؤخرًا أغنية واحد طيب من مسلسل وبينا ميعاد الموسم الثاني، وهي من تأليف حسام ابراهيم، وألحان مدين، وتوزيع يحيى يوسف، وتقول كلمات الأغنية:

مدحت صالح من مسلسل وبينا ميعاد 

كلمات أغنية واحد طيب من مسلسل وبينا ميعاد للفنان مدحت صالح 

العالم مش محتاج غير واحد طيب بتقابله لأول مرة تحسه قريب مجروح ويداوى جروح الناس ويطيب ويغيب ويسيب ورا منه اصحاب فاكراه.. لو حب يحب كإنه بيملك كل الكون لو يحكي مع المهموم الهم يهون الليل بيوزع عاللي يتوهوه عيون والصبح يوزع عاللي يموته حياة مسافات تبعدنا ودنيا تاخدنا بعيد وساعات تعندنا الساعة وتخلف في المواعيد مسافات تبعدنا ودنيا تاخدنا بعيد وساعات تعندنا الساعة وتخلف في المواعيد وادي ايد بتقرب تلمس ايد وادي ايد بتسيب وتودع ايد.. وادي ايد تتحط على الجرح تطيب ده العالم مش محتاج غير واحد طيب لو طبطب يدي لغيره صوابع ايده الخامسة لو يحضن يبني لغيره بيوت لو يكره ينسى عالخلق موزع خيره ويموت لو فكر يقسى وكإن طيابة الدنيا بحالها شايلها معاه مسافات تبعدنا ودنيا تاخدنا بعيد وساعات تعندنا الساعة وتخلف في المواعيد مسافات تبعدنا ودنيا تاخدنا بعيد وساعات تعندنا الساعة وتخلف في المواعيد.. وادي ايد بتقرب تلمس ايد وادي ايد بتسيب وتودع ايد.

جدير بالذكر أنه يشارك في بطولة مسلسل وبينا ميعاد شيرين رضا، صبري فواز، بسمة، مدحت صالح، وفاء صادق، خالد أنور، محمد سليمان، نادية رشاد، أميرة أديب، والعمل من إنتاج الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية، وسمارت ميديا للمنتج إبراهيم حمودة، والإشراف على المحتوى الدرامي بالشركة المتحدة يسري الفخراني، وتأليف وإخراج هاني كمال.

تابع موقع تحيا مصر علي