عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هشام جمال: ليلى زاهر أنا واخدها مربيها على ايدي ملهاش ماضي

هشام جمال
هشام جمال

تحدث الفنان هشام جمال في أول ظهول إعلامي له بعد خطوبته على الفنانة ليلى زاهر، عن تفاصيل قصة حبهم وكيف ابتدت العلاقة بينهم، وذلك خلال حلوله ضيفا على برنامج صاحبة السعادة الذي تقدمه الإعلامية إسعاد يونس على قناة dmc.

هشام جمال يكشف كواليس قصة حبه بالفنانة ليلى 

وقال هشام جمال في تصريحات تليفزيونية رصدها موقع تحيا مصر: ليلى كانت حطاني في الفريندزون وطول الوقت بتعاملني على اني اخوها، وكل شوية تنزل صورتنا وتكتب أخويا الكبير ومن اول ما اتعرفنا لحد ما عملنا الموسم الاول والثاني من مسلسل في بيتنا روبوت وبعدها كمان واحنا مفيش بينا أي حاجة غير أننا اخوات فقط وبالنسبالي كانت زميلتي في الشغل اللي مسؤولة مني.

هشام جمال في صاحبة السعادة 

وتابع هشام جمال حديثه، قائلا: ليلى زاهر بداية تعارفي بيها كان بوستر أحمد زاهر منزله ليهم هما الاتنين ووقتها حسيت أن شكلها اكبر من سنها وتنفع للمسلسل وكلمتها وجت مع باباها احمد زاهر ووقتها قالي خلي بالك منها مش هوصيلك عليها، ليلى صغيرة ومتعرفش حاجة خالص.

هشام جمال: ليلى كانت بالنسبالي الصغيرة اللي باباها موصيني عليها 

واستكمل هشام جمال حديثه، قائلا: فطول الوقت ليلى زاهر بالنسبالي كانت بنت أحمد زاهر اللي موصيني عليها، الطفلة الصغيرة اللي المفروض محدش يضايقها ولا يستغلها في حاجة والموضوع مكنش بسبب فرق السن احنا بينا مش كتير بس عشان انا أكثر خبرة منها وتعامل واختلاط بالناس.

هشام جمال وليلى زاهر 

من جانبه، قالت ليلى زاهر، إنها لم تشعر بأي شيء تجاه هشام جمال ولكن كان يحدث لها اشياء غريبة لم تكن تتوقع أن هذا هو الحب لو بسبب إعجابها به، ومع الوقت أدركت ذلك، موضحة: هشام جمال شخصية جدعة مع كله ودايما موجود مع الناس في المواقف الحلوة قبل الوحشة.

وأضافت ليلى أحمد زاهر بأنها لم يوجد لها اي علاقات عاطفية سابقة قبل الفنان هشام جمال، ليرد الاخير، قائلا: ليلى أنا واخدها مربيها على ايدي ملهاش ماضي.

خطوبة هشام جمال وليلى زاهر 

وكان قد أعلن هشام جمال خطوبته على ليلى زاهر بشكل مفاجئ، حيث كتب في منشور عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، مرفقا صور من قراءة الفاتحة: الحمد لله ٢٠٢٤ بتبدأ بخبر سعيد علينا، من ايام قليله كانت قراية الفاتحه وان شاء الله الخطوبه قريبا، نتمنى من كل الناس تدعيلنا بالتوفيق والسعاده والخير.

تابع موقع تحيا مصر علي