عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الليلة.. بهاء سلطان يطرح أغنية جديدة تحمل اسم مرتحناش

بهاء سلطان
بهاء سلطان

يستعد الفنان المصري بهاء سلطان لطرح أغنية جديدة تحمل اسم مرتحناش، وذلك الليلة المقبلة عبر موقع فيديوهات يوتيوب.

أغنية مرتحناش للفنان بهاء سلطان 

وتعد أغنية مرتحناش التي يرصد تحيا مصر تفاصيلها، من كلمات هاني رجب وألحان إسلام معز، وتوزيع عمرو صلاح، وميكس وماستر ماهر صلاح، وإنتاج روتانا، وأشرف عام سعيد إمام ومدير إنتاج ماجد سليمان.

بهاء سلطان 

بهاء سلطان يتألق بأغنية قبل ما أمشي

وتألق بهاء سلطان بأغنية قبل ما أمشي، عبر قناة شركة روتانا الرسمية للصوتيات والمرئيات على موقع الفيديوهات يوتيوب، ومختلف منصات الاستماع في الوطن العربي.

الفنان بهاء سلطان 

أغنية قبل ما أمشي من كلمات وألحان عزيز الشافعي وتوزيع وميكس وماستر وسام عبد المنعم، وإنتاج روتانا.

وتقول كلمات أغنية قبل ما أمشي: قبل ما أمشي عايز أسلم عاللي جرحه في قلبي علم في الندالة كان معلم.. دكتوراة ف خيبة الأمل.. اللي ساب في القلب نغزة، لا ملامة ولا مؤاخذة.. الغلاوة والمعزة.. سابوا جرح ما يحتمل.

وحقق الفنان بهاء سلطان، نجاح واسع بأغنية كدابة من كلمات نصر محروس، وألحان حسين محمود، وتوزيع موسيقى أمير محروس، وسبقها أغنية "البيت وحش" على "يوتيوب"، ضمن أغنيات فيلم "جروب الماميز" بطولة روبى ويسرا اللوزى، والأغنية من كلمات أحمد المالكى وألحان محمد خلف، وتوزيع أنور عمرو.

كلمات أغنية كدابة بهاء سلطان

وأغنية كدابة من كلمات نصر محروس، ألحان حسين محمود، ومن توزيع أمير محروس، وتقول كلماتها: “إكفينا من شرها وإحمينا من غدرها فاكرينها ملك إيدينا عمّالة تلعب بينا تاخدنا وتودينا وغرقنا آه في بحرها كدابة كدابة كدابة وقلابة ودايمًا لما بتيجي بتيجي على غلابة الحب فيها بتمن والقلب وجعه الزمن وناس بتظلم ناس وتيجي على ناس أوي بقلبها.. يا مصدقين الزمن مفيش حبيب يؤتمن والناس بقت بتخون بقت بتهون على بعضها وهنعمل إيه هنعمل إيه هنعمل إيه بقى في كدبها .. قلوب الناس جرالها إيه الجرح ليه قدروا عليه القسوة سهلة عندهم والغدر يجري في دمهم مابيصعبوش على بعضهم.. إكفينا من شرها وإحمينا من غدرها فاكرينها ملك إيدينا عمّالة تلعب بينا تاخدنا وتودينا وغرقنا آه في بحرها كدابة كدابة كدابة وقلابة ودايمًا لما بتيجي بتيجي على غلابة الحب فيها بتمن والقلب وجعه الزمن وناس بتظلم ناس وتيجي على ناس أوي بقلبها.. “يا مصدقين الزمن مفيش حبيب يؤتمن والناس بقت بتخون بقت بتهون على بعضها وهنعمل إيه هنعمل إيه هنعمل إيه بقى في كدبها

تابع موقع تحيا مصر علي