عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سالي عبد السلام تكشف عن تعرضها للسحر الاسود: لقيت قدام باب بيتي قطة عضمها متكسر وفي بوقها ورقة

سالي عبد السلام
سالي عبد السلام

كشفت المذيعة سالي عبد السلام عن تعرضها للسحر الاسود، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

سالي عبد السلام تتعرض للسحر الاسود

ونشرت سالي عبد السلام مقطع فيديو لها ورصده موقع تحيا مصر، وقالت فيه: حصل حاجة غريبة النهاردة بقالها فترة بتحصل عندنا في البيت، أنا معرفش مين عارف عنوانا ومعرفش مين بيعمل كدا ومعرفش دا ايه غير أننا طلعت في جوجل طلع أن دا معناه سحر وسحر أسود فأنا مش فاهمة في ايه، أنا لسه مقولتش لأهلي بس لو حد يعرف يساعدني أو حد يعرف يقولي دا ايه يساعدني.

سالي عبد السلام

وتابعت: أنا خلاص عطلت وكل مرة بلاقي حاجة زي دي عند عتبة البيت، مرة لقيت قطة متكسر عضمها وفي بوقها ورقة وغريبة ميتة بقالها كتير، والنهاردة وأنا نازلة الهوا والله العظيم كتفي منمل وعندي صداع ومش فاهمة في ايه لقيت كيس في حيوانات منوية ومرمي قدام الباب جوا بيت العيلة، فأنا عايزة اعرف دا ايه.

تصريحات سالي عبد السلام عن مرضها

وسبق وأن تحدثت المذيعة سالي عبد السلام عن تفاصيل تجربتها مع مرض الثعلبة، وذلك من خلال لقاءها اليوم ببرنامج “كلمة أخيرة” مع الإعلامية لميس الحديدي.

حيث قالت “عبد السلام”: “أنا جاتلي الثعلبة 7 مرات، وأنا فاكرة كل مرة مين اللي خلى التعلبة دي تيجي، وفاكرة كل مرة مين اللي زعلني ونمت مقهورة لأن فعلا اللي بينام زعلان بيموت.. يعني أنا قعدت أمثل أن أنا قوية وجسمي رفض يمثل معايا، التعلبة كانت بتروح وتقعد 6 شهور سنة، المرادي كانت لسه خلصانة من رمضان ومفيش أقل من 4 شهور وراحت جت".

سالي عبد السلام: محدش ليه نفس يفرح 

وعلى صعيد أخر، أعربت الإعلامية سالي عبد السلام عن حزنها الشديد لما يحدث في العالم خلال الفترة الحالية، خاصة ما يصيب أشقائنا في فلسطين وقتل العديد من الضحايا والأطفال والنساء يوميا، مشيرة إلى أنها لن تقوم بالاحتفال بـ عيد ميلادها.

وكتبت سالي عبد السلام عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: مش عايزة اعمل عيد ميلادى السنة دى! اللى يعرفنى عارف انى مبفرحش غير اليوم ده فى السنة! محدش ليه نفس يفرح .. بس انتوا ملكوش ذنب و واجبنا نبسطكم و مش بتبسط غير معاكم.

تابع موقع تحيا مصر علي