عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الملحن محمد رحيم يعلن تعليق نشاطاته الفنية: احتمال اعتزل

محمد رحيم
محمد رحيم

أعلن الملحن محمد رحيم تعليق كل نشاطاته الفنية، مع احتمالية اعتزاله الفن، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

محمد رحيم يعلق نشاطاته الفنية

وكتب محمد رحيم في منشوره الذي يرصده موقع تحيا مصر: تعليق كل نشاطاتي الفنية لأجل غير مسمى حتى أشعار آخر مع احتمالية اعتزال المهنة والسفر خارج البلاد.

الملحن محمد رحيم

رد محمد رحيم على رامي صبري

وسبق وأن هاجم الملحن والموزع محمد رحيم الفنان رامي صبري وذلك بعد أن اتهمه رامي صبري أنه يقوم بمحاربة نجاح الأخرين.

وكتب محمد رحيم عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: ردي على  صديقي الفنان الكبير رامي صبري بعد اتهامه ليا في وسائل الاعلام أني بهاجم  النجاح مع كل الحب والتقدير أولا يعلم الله سبحانه وتعالى أني معنديش أدنى وقت أضيعه في أني ادخل في أي مواضيع نظرا لانشغالي بمجموعه أعمال مهمه جدا إن شاء الله الناس هتشوفها قريب.

وتابع:  ولكن تعليقا على مشكلتك انت وعمرو مصطفى اللى الحمد لله اتحلت في مداخله اذاعيه وربنا مايجيبش زعل أبدا بين الأخوات ولكن للأسف اللى حصل أن اسمي تم أقحامه من طرفك بشكل لايليق  ونظرا لأن المداخله كانت على إذاعة مشهورة، فطبعا اتسمعت من بعض أفراد عائلتي ومنهم بنتي وأكيد  قطاع كبير من جمهوري اللى بيحبني.

محمد رحيم يتألق بأغنية ليه

وعلى صعيد أخر تألق محمد رحيم بأغنية ليه غناء المطربة مي فاروق، والتي كانت تقول كلماتها: أنا دايمًا فاكرة حبك ليه أنا روحي بتندهلك على طول كده ليه كل الأيام قدامي بترجع ليه والأحلام اللي مابينا فضلت ليه أنا دايمًا فاكرة حبك ليه أنا روحي بتندهلك على طول كده ليه كل الأيام قدامي بترجع ليه والأحلام اللي مابينا فضلت ليه وبشوفك هنا قدامي بتعمل إيه دايمًا حواليا ليالي دايمًا ليه ليه هو اللي بيحصل إيه وأنا بتعذب كده ليه هو اللي بيحصل إيه وأنا بتعذب كده ليه مش قولنا هنبعد إيه جاي تاني وعايز إيه أنا قلبي بيهرب مني وبيروحلك بيروحلك ليه أنا لما قابلتك واختارتك اختارتك ليه انا لما خسرتك ياحبيبي مش عايشه ليه والناس حواليا تكلمني مبردش ليه وبلاقي الدمعة اللي في عيني نزلت كده ليه. أنا لما قابلتك واختارتك اختارتك ليه.

تابع موقع تحيا مصر علي