عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمية الخشاب عن نيرة صلاح: متبطلوش تكتبوا عنها لحد ما المجرمين دول تتدمر حياتهم

سمية الخشاب
سمية الخشاب

تفاعلت الفنانة سمية الخشاب ده واقعة طالبة العريش المعروفة باسم نيرة صلاح وذلك بعد وفاتها في ظروف غامضة في مقر سكنها ليشير البعض إلى انها قتلت والبعض الآخر يرجح أنها انتحرت باستخدام حبوب الغلة، وذلك بعد تعرضها للابتزاز على يد صديقتها وصديقها والتنمر عليها في جروب الدفعة.

سمية الخشاب: عايزه كل طلاب جامعه العريش مبيطلوش يكتبوا عن نيرة صلاح

وقالت سمية الخشاب على حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة تويتر في منشور رصده موقع تحيا مصر: عايزة كل طلاب جامعه العريش مبيطلوش يكتبوا عن موضوع نيره صلاح ده خالص! لحد ما الاتنين المجرمين دول تدمر حياتهم هما واهلهم ويا سلام لو يثبت انهم قتلوها وياخدوا اعدام عشان نخلص من الوحوش اللي عايشين معانا دول، نصيحتي للمره المليون "مش قد الخلفه متخلفوش".

منشور سمية الخشاب

وتابعت سمية الخشاب حديثها: حتى لو انتحرت فذنبها فرقبه المجتمع والاتنين المجرمين اللي وصلوها لكده، ووكيل الجامعه اللي قالها انت مش قدهم، هما دول اللي قتلوها، لازم قانون يجرم اي ابتزاز الكتروني بعقوبه تخلي اي حد يفكر مليون مره قبل ما يعمل كده.

سمية الخشاب: واحدة وواحد متربوش قدروا يوصلوا واحدة انها تموت 

واختتمت سمية الخشاب حديثها، قائلة: حابة اتكلم عن موضوع الابتزاز الالكتروني اللي خلانا نفقد نيره صلاح وفي غيرها بنات كتير بس دي الوحيده اللي بقت رأي عام، دلوقتي المفروض  كلنا عارفين القصه ايه وان ازاي واحده وواحد متربوش هما واهلهم قدروا يوصلوا واحده انها تموت سواء انتحرت او اتقتلت. 

الفنانة سمية الخشاب 

سمية الخشاب في مسلسل بـ100 راجل

من ناحية أخرى، تنتظر الفنان سمية الخشاب في السباق الرمضاني المقبل، عرض مسلسلها الجديد بـ100 راجل وذلك على إحدى شاشات قنوات المتحدة والذي تخوض بطولته إلى جانب كلا من النجوم محمود عبد المغني وهالة فاخر وسما إبراهيم ومحمد رضوان ونانسي صلاح وأحمد عزمي،  صلاح عبدالله ومحمد القس ومن تأليف محمود حمدان، وإخراج إبرام نشأت.

وتدور أحداث مسلسل بـ100 راجل حول غالية أبو الدهب التي تواجه المصاعب والمتاعب في حياتها فهي امرأة من منطقة شعبية اضطرتها الظروف للعمل كسائقة ميكروباص بعد وفاة زوجها، ومن المتوقع أن يحقق العمل نجاحات كبيرة خلال فترة عرضه في سباق مسلسلات رمضان 2024.

وكانت آخر أعمال سمية الخشاب الدرامية مشاركته في مسلسل موسى إلى جانب الفنان محمد رمضان وذلك في عام 2021، حيث وقعت في حبه وتزوجت به خلال أحداث العمل بعد وفاة زوجها.

تابع موقع تحيا مصر علي