عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شريف إدريس عن مرضه: حصلي تخشب في الجزء السفلي وكنت بعيط من الألم

شريف إدريس
شريف إدريس

خرج الفنان شريف إدريس ليطمئن الجمهور على حالته الصحية وذلك بعد تعرضه لأزمة صحية شديدة في مساء أمس الاثنين، وأثارت زوجته الجدل حوله في الساعات الماضية بعد منشور كتبته عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، تطمئن جمهوره من خلاله عليه.

شريف إدريس: شكرا لكل اللي بيحاولو يتطمنوا عليا وبعتذر لعدم ردي

وقال شريف إدريس في منشور كتبه عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، ورصده موقع تحيا مصر: صباح الخير..شكرا من قلبي لكل الحبايب اللي بيحاولو يتطمنو عليا من امبارح..وبعتذر عن  عدم ردي.

وتابع كاشفا عن تفاصيل مرضه والأزمة الصحية التي تعرضها لها أمس: بإختصار شديد بقالي فتره ضهري تاعبني ومأثر علي رجلي لأن عندي انزلاق غضروفي في الفقرات القطنيه وأهملته..وكنت بستحمل وماشي بمسكنات، وإمبارح كنت بجيب حاجات للبيت مع مراتي وبدأت اتعب بشكل غير طبيعي وفجأه حصلي تخشب تام في الجزء السفلي مع كل انواع الألم اللي ممكن تتخيلوه.

شريف إدريس: شوفت وحسيت بألم لا يمكن وصفه

واستكمل: حاولت اتحمل واخد مسكن لكن الوضع تحول اني في لحظة حسيت ان ضهري هيتكسر حرفياً وألم في جميع اطراف رجليا الاتنين ودموعي نزلت من كتر الألم حقيقي..روحت مستشفي وادي النيل اللي بشكر كل طاقم الطوارئ فيها..عملو اشعه مبدأيه الدكتور قالي انا كنت هدخلك تعمل رنين بس من اللي شايفه من الأشعه مش هينفع ومش هتقدر تستحمل حتي جهاز الرنين ووراني شكل عضلات ضهري وهي تشنج حرفيا. 

الفنان شريف إدريس

واختتم شريف إدريس حديثه، قائلا: علقولي محاليل مسكنات وكتبلي ادويه امشي عليها لمدة خمس ايام راحه تامه..وبعد كده اعمل رنين وابدأ رحلة علاج..بس بأمانه انا شفت وحسيت بألم لا يمكن وصفه نتيجة التهاب حاد في الأعصاب ..الحمد لله علي كل شئ ..بشكركم جميعا.

شريف إدريس وأزمته المرضية

وجدير بالذكر، أنه تصدر شريف إدريس حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة في الساعات القليلة الماضية، وذلك بعدما نشرت زوجته منشور عبر حسابه بموقع فيسبوك، حيث قال: انا زوجة شريف..الحمد لله شريف خرج من المستشفي ورجع البيت وان شاء الله يبدأ رحلة علاج من بكره..بيعتذر انه مش قادر يرد عالتليفون نهائي من التعب والألم اللي ماسك جسمه كله..دعواتكم.

وبعدها بدأ العديد من الجمهور يتسائل عن حالة الفنان شريف إدريس الصحية، وأزمة مرضه وماذا حدث له في الساعات القليلة الماضية من مساء يوم الاثنين المنقضي.

تابع موقع تحيا مصر علي