عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمير كرارة: بزعل أوي من الناس اللي بتشتم الممثلين.. وكنت بفكر أعمل مقلب مع رامز جلال

أمير كرارة
أمير كرارة

برنامج حبر سري.. أعرب أمير كرارة عن استيائه من بعض الناس التي تهاجم الممثلين، وذلك خلال لقاء له ببرنامج حبر سري المذاع عبر شاشة تلفزيون قناة القاهرة والناس وتقديم الإعلامية أسما إبراهيم.

أمير كرارة للجمهور: بتشتمونا ليه ؟!

وقال أمير كرارة في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: بزعل أوي كم الناس اللي بتشتم الممثلين.. انتو ليه بتشتمونا احنا بنشتغل عشانكم وبكون مستني منكم مبروك، لو مش بتحبني متتفرجش عليا، ودا اللي بيضايقني في السوشيال ميديا، واللي بيشتموني عليها بيجروا عليا يتصوروا معايا في الشارع، وكان في فنانة طالعة بتشتم نجم ودا عيب وأنا لما بتسأل عن حد مش بتكلم عليه وحش، متشتمش الست الممثلة المحترمة وابنها بيقعد على السوشيال ميديا بيشوفك بتشتم أمه، خلي في احترام بينا، وحسسني انك مقدرني عشان احترمك، وحد كان منزل خبر كدب عني وحد شتم فدخلت بعتله راح ماسح الكومنت، والشتيمة بقيت سهلة، وأنا بحب الناس وبحب الشارع.

أمير كرارة 

أمير كرارة: احنا أحسن من المسلسلات التركية

وفي جزء آخر من اللقاء، كشف أمير كرارة عن رأيه في المسلسلات التركية، وقال لـ برنامج حبر سري: المسلسلات التركي ناجحة وأنا مش بقدر عشان شايف اننا احسن بكتير، هي حلوة بس فيها ١٠٠ حلقة وطول الحلقة بشوف الراجل خارج من بيته لهناك في حلقة واحدة، والمسلسلات عندنا سريعة، والدراما عندنا هتبقى عالمية لما المسلسلات تتدبلج ولو ابتدت تنزل برا هيعملوا شغل جامد جدا، واحنا عندنا كم مسلسلات محترمة، والذوق العام اختلف، واحنا كتير فمحتاجة تنوعي، وأنا مبسوط أننا بطلنا نطلع البلطجية في المسلسلات.

مشاركة أمير كرارة في رمضان 2024

ومن ناحية أخرى، يشارك النجم أمير كرارة في الموسم الرمضاني الحالي لعام 2024، من خلال مسلسل بيت الرفاعي، والذي تدور أحداثه في إطار شعبي تشويقي، حول دكتور يضطر إلى دخول عدة صراعات مع من حوله بسبب تجارة المخدرات، ومن المتوقع أن يحقق المسلسل نجاحًا جماهيريًا كبيرًا كعادة أعمال أمير كرارة في رمضان.

ويشارك في بطولة المسلسل عدد كبير من الفنانين والفنانات، منهم: أمير كرارة، ميرنا جميل، أحمد رزق، محمد لطفي، تامر نبيل، سيد رجب، وغيرهم، والمسلسل من تأليف بيتر ميمي، وإخراج أحمد نادر جلال.

تابع موقع تحيا مصر علي