عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى كامل: رفضت إن ابني يبقى عضو عامل في النقابة ومدحت صالح صديق عزيز عليا

مصطفى كامل
مصطفى كامل

حل الفنان مصطفى كامل ضيف على برنامج العرافة والتي تقدمه الإعلامية بسمة وهبة على شاشة قنوات المحور، وكشف من خلاله عن العديد من التصريحات من بينهم وجود ابنه كعضو في نقابة المهن الموسيقية بعد وجوده على كرسي النقابة.

مصطفى كامل: تنحيت يوم امتحان ابني في عضوية النقابة

وقال مصطفى كامل خلال تصريحاته مع بسمة وهبة في العرافة والتي رصدها موقع تحيا مصر: ابني لما دخل امتحن تنحيت عن وجودي داخل اللجنة كرئيس للجنة وقولت أنا عايزة يبقى عضو منتسب مش عضو عام، كل اللجنة قالتلي حرام عليك ابنك يستاهل يبقى عضو عام قولتلهم لا هيبقى عضو منتسب ويشقى زيه زي أي حد.

مصطفى كامل

مصطفى كامل: طالبوني أتدخل في أزمة مدحت صالح وعلي الحجار وقولت انه ده ابداع مقدرش أمنع حد

وتحدث مصطفى كامل عن استعانة المطرب علي الحجار به للتدخل في حل أزمة الأخير مع المطرب مدحت صالح بسبب مشروع 100 سنة غنا والذي كان يقيم علي الحجار على مشروع بنفس الفكر، وأوضح كامل حديثه، قائلا: "مدحت صالح وعلي الحجار اتصلوا بيا في أزمتهم، وعلي الحجار قال باعتبارك نقيب المهن الموسيقية لازم تتدخل وتحل الأزمة دي، وأنا مدحت صالح صديقي جدا ولكن استاذ علي بردو قيمة كبيرة وليه تقديره واحترامه، وقتها قولتله ده إبداع مقدرش أرفض فكرة مدحت صالح أنا كنت محايد جدا معاهم.

وأكد مصطفى كامل عن رئاسته للنقابة: أنا في الكرسي ده مش بشوف غير ربنا فقط.

مصطفى كامل 

مصطفى كامل وأزمته مع طارق الشناوي

وفي الحلقة ذاتها من برنامج العرافة، تطرق مصطفى كامل بحديثه عن أزمته مع المطرب طارق الشناوي، قائلا: اتمنى ما يكونش ليا علاقة بيه.. انا مش عارف هو عايز اي، ده واحد قاعد ماسك كوباية الشاي وعمال يشتم الناس ويهينهم، وبقولها على الهواء ولأي حد محدش ياخد برأي طارق الشناوي في حاجة ده مش ناقد ولا يعرف يعني ايه نقد.

يذكر، أن مصطفى كامل قد تعرض لأزمة كبيرة في الأيام الماضية بعد وفاة الموسيقار حلمي بكر، حيث وضع في موضع الاتهام بأنه هو السبب في وفاته بسبب عدم تحركه لانقاذ الموسيقار الشهير بعد علمه بتدهور حالته الصحية.

 

تابع موقع تحيا مصر علي