عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامز جلال عن إطلالة حمو بيكا: بنطلونك يتلبس تحته بامبرز وكرشك دا محتاج بتر معدة

حمو بيكا وكزبرة مع
حمو بيكا وكزبرة مع رامز جلال

سخر الفنان رامز جلال من إطلالة مؤدي المهرجانات حمو بيكا ووزنه خلال وقوعه ضيف حلقته الجديدة من برنامج رامز جاب من الآخر.

حمو بيكا في رامز جاب من الآخر 

وقال رامز جلال في تصريحات يرصدها تحيا مصر:ايه البنطلون دا.. تحس أنك عايز تلبس تحته بامبرز، وايه الكرش دا بالع نيش.. انت مينفعش معاك تدبيس معدة أنت عايز بتر معدة.

حمو بيكا وكزبرة 

لقاء حمو بيكا مع بسمة وهبة

من جانبه، قال حمو بيكا خلال لقائه مع بسمة وهبة ببرنامج 90 دقيقة: بلدنا في حتة تانية وبشكر الرئيس عبد الفتاح السيسي على الانجازات اللي هو عملها.. أنا بعشقه، مدينة العلمين جميلة وأما بحب أصيف باجي فيها وهيجلها سياح من جميع العالم وهتبقى منطقة سكنية وأنا عندي هنا مكان في العلمين.

ضحايا رامز جاب من الآخر 

وتابع حمو بيكا: الناس بتقول أرقام وكلام مش حقيقي عن الساحل الشمالي دي ناس بتصدر صورة وحشة للمكان.. انت لو معاك 500 جنيه هتاكل وتشرب وتتفسح بيهم كمان ومعرفش اي الساحل الشرير ده مش فاهمينه.. الناس فاكرة انها هتيجي العلمين هتدفع ملايين أنا قاعد هنا بقالي شهرين في غرفة واخدها بـ 2000 جنيه في اليوم بس.

تصريحات حمو بيكا

هذا وقال حمو بيكا، في بث مباشر نشره عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك : سيبوا الملك للمالك، والكلمتين دول للقريب قبل الغريب، أنا طالع من منطقة شعبية اسمها الدخيلة من أسرة متكونة من أربع إخوات والأب والأم وكنا قاعدين في أوضة وصالة والحمام جوه المطبخ، وأول مرة أقول الكلام ده واعذروني كنت قاعد في أوضة وصالة والحمام في المطبخ، وأبويا على باب الله بيسافر ويتغرب ويشقى علشان اللقمة اللي بناكلها بالحلال.

حمو بيكا  ييكشف عن تفاصيل حياته


وأضاف حمو بيكا: أنا ما دخلتش مدرسة وما اتعلمتش لكن اشتغلت وشقيت واتغربت كتير وأنا صغير، وعمري ما مديت إيدي على حاجة مش بتاعتي وكنت بقول يا رب أكرمني وأبقى حاجة لأهلي، ولما ربنا بيكرم بني آدم ويرزقه مش من فراغ، وما اتدولتش في بقي معلقة دهب وكنت بحب الخير لكل الناس ولحد الوقت ده.

وأوضح مؤدي المهرجانات حمو بيكا، صوري دي تاج هشليها على راسي لحد وفاتي، وكنت راجل شقيان وتعبان وبدأت رحلتي وقلت أجرب اشتغلت وغنيت وجت معايا والناس حبتني لأن دمي خفيف، وأنتم اللي حكموتوا عليا أني دمي خفيف.

تابع موقع تحيا مصر علي