عاجل
الإثنين 17 يونيو 2024 الموافق 11 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وفاء عامر: بتعالج نفسيا بعد دوري في مسلسل حق عرب ورياض الخولي كان بيضربني بجد

وفاء عامر
وفاء عامر

حلت الفنانة وفاء عامر ضيفة على برنامج واحد من الناس والذي يقدمه الإعلامي عمرو الليثي على شاشة قنوات الحياة، وذلك للحديث عن دورها في مسلسل حق عرب والصعوبات التي واجهتها خلال العمل، مشيرة إلى أنها تعرضت لازمة نفسية بسبب هذا الدور.

وفاء عامر: بتعالج نفسيا بعد دوري في مسلسل حق عرب 

وقالت وفاء عامر في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: أنا باخد أدوية نفسية بعد دوري في مسلسل حق عرب، وأنا أساسًا ماشية مع دكتورة نفسية وده مش عيب، أنا بشوف المجتمع بيجرم أن حد يروح لطبيب نفسي، والدكتورة قالتلي لازم تروحي تعيشي شوية في جبل وفعلًا روحت لوحدي عيشت في مكان قريب من جبل بعد الغردقة شوية علشان أفصل من شخصيتي في حق عرب، وارتاحت جدًا.

وفاء عامر 

وفاء عامر: رياض الخولي كان بيضربني بجد ولو كنت اعرف مكنتش همثل 

وتابعت حديثها عن الصعوبات التي واجهتها في أداء أدوارها: فيه مشاهد كتير صعبة، ورياض الخولي كان بيضربني بجد في المشاهد وأنا بتعافى لغاية دلوقتي، كان بيبقى منفعل وأنا مبشوفش، ولو كنت أعرف أنه هيضربني بجد مكنتش همثل، وهو كان بيضربني في غير مكان الضرب، يعني لو المفروض يضربني في الجملة الرابعة كان بيضربني في الثالثة أو الخامسة، وده كان بيطلع مني رد فعل أحسن لأني مببقاش متوقعة.

وفاء عامر 

وأضافت: دنيا المصري لما كانت بتقولي إيه ده هتضربيني بجد؟، أنتي مقاس إيدك 46.. أقولها لأ متخافيش، وكنت بضربهم علشان رد فعلهم يطلع أحلى.

وفاء عامر في مسلسل حق عرب

وكان قد تألقت الفنانة وفاء عامر في مسلسل حق عرب وذلك إلى جانب نخبة من نجوم الفن في مصر من بينهم الفنا أحمد العوضي والفنان رياض الخولي ودينا فؤاد وكارولين عزمي وأحمد صيام ووليد فواز ودنيا المصري ونخبة من نجوم الفن الاخرين، وحقق العمل نجاحات كبيرة في فترة عرضه، وتحدث العوضي عن هذه النجاحات قائلا: الكاست هو 100% من نجاح العمل، أنا بنجح بكل إخواتي الزملاء مش لوحدي، وفضل ربنا ودعوات إخواتي هو سر نجاح مسلسل حق عرب، وبهدي نجاح المسلسل لكل حد قالي كلمة حلوة في حياتي.

تابع موقع تحيا مصر علي