عاجل
الإثنين 17 يونيو 2024 الموافق 11 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نجوى فؤاد: الشيخ الشعراوي قالي لو الرقص حرام مكنتيش نجحتي فيه وبدل الرقص دلوقتي بكيني

نجوى فؤاد
نجوى فؤاد

حلت الفنانة نجوى فؤاد ضيفة على قناة النهار، وتحدثت بالعديد من التصريحات الهامة والمثيرة للجدل، حيث هاجمت الرقاصات الأوكرانيات بسبب ملابسهم مشيرة إلى أنهم لا يرتدون بدل رقص ولكن يرتدون بيكيني، وهو أمر مخالف لعادتنا وتقاليدنا.

نجوى فؤاد: بدل الرقص الأيام دي لأنها غير محتشمة

وقالت نجوى فؤاد في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: الأوكرانيات بيصرفوا على البدل بتاعتهم كويس مع أنها عارية شوية وأنا ضد ده، أنا مش راضية عن بدل الرقص الأيام دي لأنها غير محتشمة ومش حلوة، ده بكيني مش بدلة رقص، لا دينا ولا تقليدنا ولا أخلاقيتنا تسمح تبقى كده، ولو رجع بيا الزمن مش هلبس بدلة رقص، ولا هعمل إغراء.

نجوى فؤاد 

وتابعت حديثها قائلة: أنا بحب رقص دينا ولوسي، فيفي عبده لما بتطلع على المسرح بتاخدك وتشدك والكاريزما بتاعتها ليها لون ودي من عند ربنا.

نجوى فؤاد تكشف رسالة الشيخ الشعراوي لها

وتحدثت نجوى فؤاد عن الشيخ الشعراوي وماذا قال لها جعلها متمسكة بالرقص: مرة سألت الشيخ الشعراوي الرقص حلال ولا حرام، قالي لو هو حلال أو حرام مكنش ربنا فتحلك السكة دي ولا نجحك فيها لكن في النهاية هتتحاسبي عنده هو.. وبعدها  مفكرتش اعتزل أو اتوب لأني معملتش حاجة غلط.

الراقصة نجوى فؤاد 

اخر ظهور للفنانة نجوى فؤاد 

 جدير بالذكر، أن آخر ظهور للفنانة نجوى فؤاد كان من خلال برنامج حبر سري والذي تم عرضه في موسم رمضان 2024، حيث أعربت عن ندمها من دخولها الوسط الفني كما كشفت أنها كانت متبنية الفنانة يسرا وصرفت عليها ما يقرب من 3 مليون جنيها لكنها نسيت كل هذا ولم تسأل عليها نهائيا في مرضها، وأكدت أنها إذا عادت يسرا وأعطتها الثلاث ملايين جنيها لن تقبلها منها فهي لا تحتاج إلى الإنسان.

وبعدها تعرضت نجوى فؤاد لازمة صحية نتيجة ارتفاع مفاجيء في ضغط الدم وهو ما أدى إلى تدهور حالتها الصحية ونقلها إلى المستشفى بشكل فوري وسريع، ما أسفر عن نجاة نجوى فؤاد من الموت وكتب لها عمر جديد.

تابع موقع تحيا مصر علي