عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو مصطفى: ارحموا شيرين عبد الوهاب.. عيب دي بنت بلدكم

عمرو مصطفى
عمرو مصطفى

حرص الفنان عمرو مصطفى التعليق على الهجوم الذي تعرضت له الفنانة شيرين عبد الوهاب في الساعات الماضية، وذلك من خلال منشور له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات عمرو مصطفى عبر “فيسبوك”

حيث كتب عمرو مصطفى: “مفيش فنان على وجه الارض بتكون حياته كلها جميلة لكل فنان (كبوه)، ومش الفنان فقط الإنسان الطبيعي كمان لكل شخص فترة صعبة في حياته واختبار كبير وساعات بيكون مستحيل وصعب يسيطر علي نفسه”.

عمرو مصطفى يعلق على شيرين عبد الوهاب

وتابع: “(شيرين عبد الوهاب) اسعدتكم كتير وممكن تكون هي في كبوة فنية، وإنسانية زي ما كلنا بتحصل في حياتنا في ناس بتقدر تعدي وفي ناس من كتر الحروب مش بتقدر مهما كانت أفعالها ارحموها”.

وأضاف: “ربنا سبحانه وتعالى رحيم ليه كل الفضايح دي ليه كل الحروب دي خلاص ادعولها ربنا ينور بصيرتها لأن ساعات بيكون ده مش بأيديها، بيكون الدعاء فقط هو مفتاح رجوعها لحياتها وفنها”.

واختتم: “كلنا بنغلط بس المهم نرجع ونصلح مكنتش عايز اتدخل لأني اعتزلت الكلام عن الشأن العام بس دي اخر مرة لان الموضوع مستفز ربنا يهدي شيرين لبيتها وجوزها  والفن الي بيقدموه ورجاء من الصحافه كفايه دي بنت بلدكم عيب”.

رقص شيرين عبد الوهاب لـ حسام حبيب

وفي وقت سابق، تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية ، مقطع فيديو لـ الفنانة شيرين عبد الوهاب برفقة زوجها الفنان حسام حبيب وابنتها في أحد الملاهي بلبنان، ومعها ابنتها.

وظهرت شيرين عبد الوهاب في الفيديو وهي ترقص بشكل هستيري على نغمات أغنيتها آه يا ليل، في أحد الملاهي بيروت، وظهرت برقة زوجها حسام حبيب وابنتها وفي وجود بعض من اصدقائها اللذين التفوا حولها.

أخر أعمال عمرو مصطفى

الجدير بالذكر أن أخر أعمال عمرو مصطفى هي أغنية يا دايرة، وتعاون فيها عمرو مصطفى  مع الشاعر الغنائي، أحمد علي موسى، وألحان عمرو مصطفى وتوزيع تيكو.

كلمات أغنية يا دايرة

يا دايرة كل يوم تصغر
يا دنيا قاسية بتغير
انا اللي فهمت متأخر
انا غلطان

غريبه الدنيا وعجيبه
انا بتجازى ع الطيبة
كإن خلاص بقت عيبة
تكون انسان

يبان وجعي وانا بحكيه في مواويللي
ودمعة حزينة بتونسني طول ليلي

وقلبي يروح لناس مشيت وجرحوني
خسرت الدنيا علشانهم وخسروني
فاكرهم بس مش عارف لية نسيوني

تابع موقع تحيا مصر علي