عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

زوجة في دعوي طلاق للضرر: راح لزميلته المطلقة الشقة وقالي كنت بصالحها علي جوزها

سيدة - ارشيفية
سيدة - ارشيفية

حضرت زوجة إلى محكمة الأسرة تستغيث من علاقات زوجها وإعتياده خيانتها أكثر من مرة، فلم تجد أمامها طريقا لإيجاد حلول لأفعال زوجها إلا رفع قضية طلاق للضرر للخلاص منه.

أستغل حبي وتعلقي بيه وخانني مع كل الستات اللي يعرفها.. بتلك الكلمات روت زوجة لـ تحيا مصر من داخل محكمة الأسرة عن زوجها متعدد العلاقات والذي أعتاد خيانتها مرارا وتكرارا حتي وصل به الأمر ليخونها مع زميلته بالعمل ويتدعي أنه كان هناك في شقتها لأجل عمل خير فقررت الزوجة الأنفصال عنه برفع عليه دعوي طلاق للضر لتأخذ منه كافة حقوقها وحقوق أطفالها .

بيخونني من أول شهر جواز 

بدأت الزوجة حديثها لتحيا مصر :" أنا وجوزي متجوزين من 12 سنة وعندنا 3 أطفال جوزي من أول شهر جواز وهو بيخونني وعرفت ده من تليفونه ومن الجيران وأحيانا كنت بحس وبحلم بده من حبي فيه وببقي واثقة أن الحلم ده حقيقة ولما كنت أواجهه كان يقولي " المهم أنك أنتي اللي مراتي وأم عيالي وهما نزوة وبتروح لحالها " والغريب أني كنت فعلا بسكت عشان مش بتخيل حياتي من غيره ومش ببقي عايزة أخرب بيتي وأخلي عيالي يخسروا أبوهم ".

لقيت رسالة علي تليفون جوزي خربت بيتي 

وتابعت الزوجة :" عدا 12 سنة علي الحال ده وأنا بنام جنب جوزي في سرير واحد وعارفة أن قلبه وعقله مع واحدة تانية لحد ما حصل اللي خلاني مش قادرة أتحمل أكتر من كدة وأطلب الطلاق جوزي كان سايب تليفونه في مرة في أيد أبني يلعب بيه وكان بيشرب سجارة في البلكونة وأنا خدت بالي وطلبت التليفون من الولد أشوف حاجة لأني كنت بخاف أطلب التليفون من جوزي في الأيام العادية عشان كان بيتخانق معايا ويقولي " أنتي ست شكاكة ونكدية ومعندكيش ثقة في نفسك " فأستغليت أنه في أيد أبني وخدته وأول حاجة لقيتها قدامي هي رسالة من واحدة وكتباله فيها " ديكور الشقة عجبك ؟" .

راح لزميلته المطلقة الشقة عشان يصالحها علي جوزها 

وأختتمت الزوجة حديثها :" أول ما فتحت الرسالة لقيت جوزي خرج من البلكونة و أرتبك أول ما شاف التليفون في أيدي ولما شوفته في الحالة دي سألته " أية الرسالة اللي علي تليفونك دي ؟" قالي " متفهميش غلط دي واحدة زميلتي في الشغل وروحتلها البيت عشان كانت منهارة وعندها مشكلة مع جوزها وأنا روحت عشان أهديها وأحاول أصلح الدنيا بينهم " وقفت في ذهول من الكدب والخداع اللي كان باين علي وشه ومن وقتها وأنا سايباله البيت ورافعة  عليه دعوي طلاق للضرر عشان مبقيتش قادرة أتحمل العيشة معاه أكتر من كدة وهو كل يوم بيستغل حبي وتمسكي بيه ويعمل فيا اللي مفيش ست تقدر تتحمله ".

تابع موقع تحيا مصر علي