عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

غضب الجمهور المغربي لعدم وجود علم بلدهم في حفل محمد رمضان.. والفنان يخلي مسئوليته

محمد رمضان_ صورة
محمد رمضان_ صورة أرشيفية

أثار الفنان محمد رمضان الجدل في الساعات الأخيرة بسبب عدم ظهور علم المغرب ضمن الخريطة للقارة الأفريقية التي عرضت على المسرح بشاشة لعرض أثناء غناء محمد رمضان في حفله الأخير.

تحيا مصر

محمد رمضان: أنا غير مسئول على الصور اللي على المسرح

و علق محمد رمضان على أزمته الأخيرة بسبب عدم وجود علم المغرب في الحفل على الرغم من وجود باقي الأعلام بالقارة الأفريقية، ونشر مقطع فيديو عبر خاصية الإستوري بحسابه الرسمي في موقع تبادل الصور والفيديويهات الإنستجرام، وقال: "جمهوري المغربي الغالي أنا غير مسئول على الصور اللي على المسرح".

وتابع محمد رمضان قائلًا: "شوفتها زيي زيكم بالظبط المغرب يعلم قيمته في قلبي عارف معزته عندي قد إيه.. دي بلدي التاني وكلنا كوطن عربي أو كقارة إفريقية معزة واحدة، وعلى قلب رجل واحد.. ربنا يديم المحبة بينا، لكن اللي حصل هو خطأ غير مقصودة تمامًا".

موقف محمد رمضان من أزمة بيومي فؤاد ومحمد سلام

وعلى صعيد آخر، علق محمد رمضان على أزمة بيومي فؤاد ومحمد سلام الذي شهدها الوسط الفني في الأيام الماضية، من خلال مقطع فيديو نشره عبر حسابه الرسمي بموقع الإنستجرام، رأس مال أي فنان هو حب الناس.. دائمًا بنطلب من كل حبايبنا وأهالينا أنهم يدعوا إن ربنا يحبب فينا الناس والجمهور".

واسترسل محمد رمضان قائلًا: "شيء قاسي جدًا لما أكتر حد عايز تسعده وتبسطه إنه يكون قاسي عليك بالكلام اللي هو الجمهور، كلامي هنا عن إخواتي وزمايلي وحبايبي محمد سلام وبيومي فؤاد لا ده غلط ولا ده غلط.. وحتى لو في ذلة لسان حصلت .. عملوا إيه الاتنين عشان نكون قاسيين عليهم".

واختتم محمد رمضان الفيديو قائلًا: "الأخبار اللي بتطلع كلها إشاعات إن سلام مش هيشتغل محدش هيسمح بده كفنانين أو جمهور .. ولا إحنا مع اللي بيحصل في بيومي إنه يقفل التعليقات عشان ميشوفش لو حد غلط فيه".

موقف محمد رمضان من المشاركة الرمضانية 2024

والجدير بالذكر، أن محمد رمضان كان من المقرر أن يشارك ضمن موسم مسلسلات رمضان 2024 بـ مسلسل جعفر العمدة 2، بعد النجاح  الذي تكلله الموسم الأول في رمضان 2023، ولكن تم خروج العمل من السباق الرمضاني 2024.

تابع موقع تحيا مصر علي