عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد حلمي: كنت بتذل بسبب اسم عيلتي.. وحاسس بالعجز من يوم 7 أكتوبر

أحمد حلمي_ صورة أرشيفية
أحمد حلمي_ صورة أرشيفية

حل الفنان أحمد حلمي ضيفًا على برنامج SOLD OUT، مع الإعلامي محمود سعد المذاع عبر شاشة CBC بعد إذاعة الحلقة عبر منصة watch it وكشف فيها عن تفاصيل عن حياتها الشخصية.

تحيا مصر 

أحمد حلمي: اسم العائلة عواد كنت بتذل به زمان ومكنتش بحب أقوله زمان

تحدث أحمد حلمي عن اسم عائلته ومعاناته مع اسم عواد من خلال لقائه في برنامج  SOLD OUT، قائلًا: “اسم العائلة عواد كنت بتذل به زمان ومكنتش بحب أقوله زمان”، وشكر الجمهور قائلًا: “أنا بشركم جدًَا على الحضور كبيرة عندي أنكم تنزلوا من البيت تحضروا اللقاء مع العبقري الأستاذ محمود سعد”.

وتابع أحمد حلمي قائلًا: “ أتمنى لحظ الفشل متجيش لأن لو وصلت دي بتكون النهاية ومشوار النجاح زي السلم والتعبان”، وعن أصعب اللحظات: “لحظة الحزن بتكرر كتير من يوم 7 أكتوبر دي لحظات عمري ما عشتها في حياتي، وحسيت بالعجز وأتمنى صمود الأشقاء ينتهي بالنصر”.

أحمد حلمي:  مؤمن بجملة أنت تعيش في نعيم لأن متعرفش اللي أنا عارفه

ومن جانبه، كشف عن جملة مؤمن بها: “نفسي أرجع أعيش الأيام اللي مكنتش فاهم حاجة دي لحظة حلوة وفي جملة مؤمن بها أنت تعيش في نعيم لأن متعرفش اللي أنا عارفه”.

واسترسل قائلًأ: “لما تاخد بالك من نجاحك ممكن تفشل ولكن مركزش في النجاح عشان ماتفشلش، بتحس أنك حصلت على الدنيا لما بتوفق في عملك، وكتر القراءة بيعرفك حاجات ولازم عشان تفهم يكون عندك وجهة نظرك لكن الدنيا مستحيل تتفهم”.

أحمد حلمي: سناء منصور هي ضهرنا مهما عملنا بنقولها

وعن سناء منصور قال أحمد حلمي: “هي ضهرنا مهما عملنا بنقولها منبى ماسبيرو، كان صعب أني أدخله وقابلت سناء منصور هناك وطلبت منها أشتغل في الإخراج ووافقت، وأشتغلت في برنامج أحلام العصافير مساعد مع صديقي محمد خلف للأطفال”.

تابع أحمد حلمي قائلًا: “مسكت الميكرفون واتكلمت مع الطفل حوالي نص ساعة والمخرج صور كتجربة وعجبهم وسناء منصور طلبت تشوف الفيديو وضحكت جدًا وطلبت 30 حلقة من الفكرة دي، سناء منصور قالت لي محدش هيقدم البرنامج غيرك”.

تابع موقع تحيا مصر علي