عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الموت يفجع أيتن عامر في زوج شقيقتها| تفاصيل

أيتن عامر
أيتن عامر

أعلنت داليا عامر شقيقة الفنانتين أيتن عامر ووفاء عامر وفاة زوج شقيقتهم نجلاء عامر، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

تحيا مصر

وفاة زوج شقيقة أيتن عامر

وكتبت داليا: إن لله وإنا إليه راجعون زوج أختي نجلاء في ذمة الله برجاء الدعاء أثابكم الله.

أيتن عامر: مش معنى أننا بنعمل دعاية لشغلنا أننا ناسين القضية

وسبق وأن خرجت الفنانة أيتن عامر للرد على الهجوم  التي تعرضت له بعد نشر صور على حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام مروجة لفيلمها الجديد بولومندو والذي يعرض في السينمات المصرية بالوقت الحالي.

وقالت أيتن عامر في فيديو عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور  والفيديوهات انستجرام: مش معنى أننا بنعمل دعاية لشغلنا أننا كدة ناسين القضية الأساسية اللي كلنا بنتكلم عنها، وانا بقالي شهر ونص بتكلم وعن الكوارث اللي بتحصل هناك  والاكونت بتاعي كان هيتقفل بسبب الحاجات اللي بنشيرها طول الوقت.

آيتن عامر: اللي بيحصل في فلسطين مش هيخلص إلا بمعجزة

وعلى صعيد أخر، خرجت الفنانة آيتن عامر للحديث عن الأزمة الفلسطينية وذلك من خلال فيديو نشرته عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، تدعوا بها المواطنين بالاستمرار في الحديث عن القضية ورصد ما يفعله الكيان الصهيوني في أهالي غزة من قتل واعتداء وتهجير ومنعهم من أقل احتياجاتهم الأساسية من مأكل ومشرب ومأوى.

وقالت أيتن عامر في الفيديو الذي شاركته عبر موقع انستجرام: الفترة دي كل المواقع بتتكلم عن المشكلة اللي حاصلة في العالم اللي ربنا يعديها على خير بمعجزة من عنده لأن مفيش أي حل تاني  غير معجزة إلاهية بما إن العالم كل ساكت، وكل المواقع بتاعتنا بتتعرض لهجوم وريتش واقعع.

وتابعت أيتن عامر حديثها، قائلة: ياريت أي أكونت تشوفوه بينشر عن الموضوع لازم تتفاعلوا معاه بكل الطرق سواء لايك أو كونت وده اللي نقدر نعمله ونكمل الحملات المحلية اللي بنعمها لأنها بتأثر جدا، واحنا في حرب كبيرة.

تابع موقع تحيا مصر علي