عاجل
الخميس 18 أبريل 2024 الموافق 09 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنا بنت شباك التذاكر ومبحبش أفلام المهرجانات.. تصريحات جريئة من ياسمين صبري| فيديو

ياسمين صبري
ياسمين صبري

أثارت الفنانة ياسمين صبري في الساعات القليلة الماضية جدل واسع عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بسبب تصريحاتها عن الأخيرة عن مشاركتها في الأفلام مشيرة إلى أنها لا تحب أفلام المهرجانات ولا المشاركة بها.

تحيا مصر 

تصريحات ياسمين صبري عن الأفلام

قالت ياسمين صبري خلال جلستها الحوارية على هامش مهرجان البحر الأحمر السينمائي الدولي، الذي أقيم في مدينة جدة: مسلسل طريقي كانت نقلة قوية مع المخرج محمد شاكر خضير وكنت فيه على طبيعتي والواحد أما يكون على طبيعته بمثل أحلى وبيوصل للجمهور بسهولة.

وتابعت حديثها، قائلة: ودوري في الأسطورة كان نقلة بالنسبالي رغم إني ظهرت في مشاهد قليلة واستفدت منه لأنه كان محتلف وشرير ولحد دلوقتي الناس بتقولي يا تمارا، والتمثيل قدام محمد رمضان كان بيصدق الدور، وكمان دوري في الحصان الأسود.

ياسمين صبري: بروح المهرجانات العالمية كسفيرة براند مش ممثلة

وعلقت ياسمين صبري على مهاجمة النقاد ليها وربط جمالها بالتمثيل، قائلة: أنا شبه كل الستات معنديش حاجة زيادة والمنتج بيفكر بتكفير المشاهد، وعارف إن المشاهد بينبهر بالشنطة واللبس وأنا ببقى موجودة في مهرجانات عالمية لأني بمثل براندات عالمية ومهرجانات، وبكون مدعوة فيها بإني سفيرة البراند مش ممثلة.

واستكملت: أنا مشتغلتش من فترة عشان كنت عايزة أتقل وأكون عارفة أنا مين والحكم ده مش في مجال التمثيل، ده بيكون في كل المجالات بيقول أصلها  حلوة أو مصاحبة حد.

ياسمين صبري: أنا بنت شباك التذاكر

واختتمت ياسمين صبري حديثها، قائلة: أنا بنت شباك التذاكر وأفلام يوسف شاهين، وميهمنيش أقدم أعمالي في بلات فورم أكتر ما يهمني أوصل لجمهور الدلتا والصعيد والفلاحين، أنا عايزة الجمهور ده وميزة التليفزويون إنه بيروح للجمهور ببلاش وأنا عايزة كدة، وفيه أدور مش بقبلها زي ست عانس عندها غل وقولت مش هحب أعمل ده عشان كيئية وسودة وبحس ان الجمهور مش ناقص كئابة ولا نكد.

ويذكر، أن ياسمين صبري تنتظر عرض فيلم أبو نسب الذي من المقرر عرضه في السينمات المصرية في شهر يناير المقبل، وتخوض بطولته إلى جانب الفنان محمد إمام.

تابع موقع تحيا مصر علي