عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نشرة أخبار الفن: خلاف بين حسن شاكوش وويجز.. رانيا فريد شوقي تعتذر لشقيقتها الراحلة ناهد لسبب صادم.. وهذه تفاصيل عودة إسعاد يونس للسينما

نشرة أخبار الفن
نشرة أخبار الفن

شهدت الساحة الفنية في الساعات الماضية من اليوم الخميس الموافق 7 من شهر ديسمبر الجاري العديد من الأحداث الهامة والمؤثرة من وفاة ومرض وحادث سير أليم وخلاف كبير بين مطربي المهرجانات حسن شاكوش وحمو بيكا، ونرصد في ذلك التقرير أبرز هذه الأحداث.

تحيا مصر 

خلاف بين حسن شاكوش وحمو بيكا

نشب خلاف جديد بين حسن شاكوش وحمو بيكا، وذلك بعدما تجاهل الأخير عزومة شاكوش على عقيقة ابنته تاج، ليخرج شاكوش ويوضح للجمهور في لايف نشره عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، قائلا: مبتحركش ومبروحش لأي حد من مكاني غير لما أتعزم، إلا لو كان عندي شغل وأنا كان عندي شغل ولكن غير كدة بيكا معاه تليفوني ومعزمنيش فلو كان عزمني كنت روحت وممكن تكون الدنيا كانت لاهياه ولا حاجة، حب الخير لغيرك عشان ربنا يكرمك ويقويك في اللي انت فيه أوعا تكره لحد الخير وأي حد حتى عامل النظافة ليه عدو، وعدوم ابن كارك، مفيش حد عايزك أحسن منه وده حقه، ولكن فيه ناس غيرة شغل وغيرة شخصية.

ابنة مفيد فوزي: الفنانة الوحيدة اللي معرفش يعمل معاها حوار عبلة كامل

فجرت ابنة الإعلامي الراحل مفيد فوزي تصريح جريء عن الراحل، قالت فيه: الفنانة إللي كان نفسه يعمل معاها حوار ومقدرش هي الفنانة عبلة كامل، كان مؤمن بيها جدًا، في ناس بتقدر تطلع تتكلم عن نفسها لكن عبلة كامل كانت شايفة إن وجهتها في أدوارها إللي بتقدمها، وعمرو دياب كان ذكي ولما طلع عرف يطلع مع مين.

 رانيا فريد شوقي تعتذر لـ شقيقتها الراحلة ناهد بسبب صادم

وجهت الفنانة رانيا فريد شوقي رسالة اعتذار لشقيقتها الراحلة ناهد فريد شوقي، قالت فيها: أنا بعتذر لك لأني اعتدك في حياتي يمكن خيالي كان اضعف من إني اتصور فراقك يمكن خدتنا مشحانات الدنيا و ربنا نور بصيرتنا و رجعنا لحضن بعض و الحب اللي اتربينا عليه و حبنا لبابا كان دايما بيجمعنا يمكن لاني تنسيت اننا بنكبر كلنا يمكن لأني جيت الدنيا لقيتك اختي الكبيرة القوية العنيدة اللي ماتعرفش حاجة اسمها استسلام و ارادتها من حديد قوتك كانت بطمني عليكي.

عودة إسعاد يونس للسينما

تستعد الفنانة والإعلامية إسعاد يونس لاستعادة نشاطها السينمائي وذلك من خلال فيلم عصابة عظيمة والتي تخوض به دور البطولة إلى جانب نخبة من نجوم الفن وهم الفنانة زينة، والفنانة فرح الزاهد والفنان محمد محمود، والفنان كريم عفيفي ومطرب المهرجانات الشهير عنبة في ثاني أعماله الفنية وأولى أعمال السينمائية.

تابع موقع تحيا مصر علي