عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نبيلة عبيد: محدش هيعمل سيرتي الذاتية غيري وبفرح أما الشباب يقلد ضحكتي

نبيلة عبيد
نبيلة عبيد

تحدثت الفنانة نبيلة عبيد عن إمكانية عمل سيرتها الذاتية مشيرة إلى أنها لن تحب أن تقوم ممثلة بتجسيد السيرة الذاتية لها، واذا كانت ستقوم بها فمن المقرر أن تسجد نفسها بنفسها وتتحدث هي بنفسها.

تحيا مصر

تصريحات نبيلة عبيد

وتابعت نبيلة عبيد في تصريحات تليفزيوينة لها: محدش هيعمل سيرتي الذاتية غيري، ومفيشدنجمة امتداد ليا في الفن، لأن كل نجمة لديها أسلوب مختلف وأحبهن جميعًا، ومبسوطة إن الشباب بيقلدوا ضحكتي على السوشيال ميديا، وتصرفي في فيديو ظافر العابدين كان طبيعيًا مني، حيث أفعل ما أشعر به بتلقائية، وأنا من جمهور ومعجبي ظافر.

وتابعت حديثها، قائلة: دينا الشربيني كانت عرضت أنها تعمل قصة حياتي، ولكن أنا اللي هعمل قصة حياتي ولكن مش دراما وأنا اللي هحكيها تفاصيل المجهود الفني، أنا كنت بتحمل كتير أوي ولما وصلت لكل ده كان بالتعب.

نبيلة عبيد وتكريمها في مهرجان البحر الأحمر

وكانت قد تحدثت نبيلة عبيد عن تكريمها في مهرجان البحر الأحمر السينمائي الدولي الذي أقيم في مدينة جدة، فقالت: كنت مرعوبة وأنا رايحة في الطريق علشان اتكرم، ولكن الكلام اللي اتقال خلاني سعيدة وفخورة، الفترة اللي أنا اشتغلت فيها كانت كلها عن المرأة، أنا عاملة أكثر من 90 فيلم وبدأت مع الأدباء الكبار زي محمود أبو زيد ووحيد حامد ومصطفى محرم، كل دول كانوا بيكتبوا للمرأة، فأنا كان عندي حصيلة كبيرة من أفلام المرأة، والحمد لله الناس فاكرة أفلامي وبتتكلم عليها.

نبيلة عبيد تتضامن مع غزة

ويذكر، أن نبيلة عبيد كانت قد أعلنت تضامنها مع أهالي غزة، وذل من خلال حسابها بموقع انستجرام، حيث كتبت: منذ يوم السابع من أكتوبر و الحياة في العالم كله توقفت .مابقيناش نسمع غير أصوات الدمار و مش بنشوف غير لون السواد و الدم ، .الموت بس اللي صوته عالي ، قلبي واجعني عليهم ، موجوعة على الاطفال اللي مالهمش ذنب في الحياة،  لسه ماشافوش حاجه من الدنيا ...ماشافوش غير القتل...قلبي موجوع عليهم و على كل الشهداء... يا رب العدل من عندك و من اسمك السلام...امين يا رب العالمين.

تابع موقع تحيا مصر علي