عاجل
الإثنين 15 أبريل 2024 الموافق 06 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد إعلان آية سماحة.. نور قدري تنفي وفاة والدتها: امي كويسة وكنت هموت من الرعب والخوف

نور قدري
نور قدري

خرجت الفنانة نور قدري لنفي نبأ وفاة والدتها حيث اختلطت الأسماء بين ما أعلنته الفنانة أية سماحة منذ قليل في منشورها عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك ونور قدري الممثلة.

تحيا مصر

نور قدري تنفى وفاة والدتها

وكتبت نور قدري عبر حسابتها الرسمية بمواقع التواصل الاجتماعي: يا جماعة اللي نزل خبر وفاه امي ده خبر غير صحيح امي الحمد لله كويسه ربنا يديها الصحه و يخليها لينا و ياريت الساده الصحفيين يبقي في دقه في كتابه الخبر و بتأكدوا انتوا مش متخيلين لما افتح الموبايل الاقي خبر دي ده و انا كنت بصور وراجعه نايمه ولسه صاحيه و كم تليفونات ممكن يحصل ايه ليا و لا لحد من اهلي من الخوف و الرعب انا كنت هموت يارب ما حد يشوف حاجه وحشه ابدا وشكرا للاستاذ الصحفي على مصادره الغير صحيحة.

حقيقة وفاة والدة نور قدري

وكانت الفنانة أية سماحة قد كتبت عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: لا حول ولا قوة إلا بالله، أنا مش مصدقة، إنا لله وإنا إليه راجعون، انتقلت إلى رحمة الله عمتي فاتن الإتربي، والدة نور قدري، وأحمد قدري، نسألكم الدعاء، ليظن العديد من الجمهور ومتابعيها بأنها الفنانة نور قدري.

نور قدري تتضامن مع القضية الفلسطينية 

وكانت قد تضامنت نور قدري مع القضية الفلسطينية حيث كتبت عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: كل يوم الواحد يدعي أن النهار الجديد يجي بانتهاء الكابوس لأهالينا في غزة والاحتلال الصهيونى يكون انتهى، لكن للأسف كل يوم خبر يوجع القلب أكتر من اللي قبله، الواحد قاعد متكتف ومخنوق حسبي الله ونعم الوكيل.. مجزرة مدرسة الفاخورة.

وتابعت حديثها، قائلة: دي لكل الناس عشان على أقل حاجة تجرب احساس غريب و مرعب وانا بكتب أسمي زي ما اهالينا و اخواتنا في فلسطين بيعملوا مع الاطفال و النساء و الشيوخ علشان يتعرفوا عليهم في حال لا قدر الله حصل حاجه بجد حسبي الله ونعم الوكيل يارب الخلاص من عندك.

تابع موقع تحيا مصر علي