عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن الرداد: مكنتش هلاقي أعلى من إيمي سمير غانم أقفل بيها فيلم بلوموندو

حسن الرداد وإيمي
حسن الرداد وإيمي سمير غانم

تحدث الفنان حسن الرداد عن فيلم بلوموندو الذي يعرض حاليًا بدور العرض السينمائية، وذلك خلال لقاء له ببرنامج ET بالعربي.

تحيا مصر

تصريحات حسن الرداد

وقال حسن الرداد: هي فكرة بسيطة وذكية جدًا في نفس الوقت، كنت عايز أرجع اعمل حاجة كوميدي كان بقالي كتير معملتش حاجات كوميدي، والحمد لله ردود الأفعال اللي شايفها من الناس في الوطن العربي حاجة حلوة للفنان وللفيلم.

وعن غنائه بأحداث الفيلم قال: كنت بشوف أستاذ عادل أمام والأستاذ محمد عبد العزيز وأحمد زكي، كل النجوم بتغني في الأفلام اللي بتستدعي أنه يعرف يغني فيها، والأغنية من العوامل اللي بتأكد الحدث الدرامي الموجود.

ضيوف شرف فيلم بلوموندو

وبسؤاله عن ضيوف شرف فيلم بلوموندو قال حسن الرداد: عمرو يوسف أخويا وصاحبي وعشرة العمر ومن أجدع الناس اللي قابلتهم في حياتي، وبشكره على ووده في الفيلم، كلمته الساعة 5 الصبح قولتله عايزك تيجيلي الفيلم قالي امتى قولتله كمان كام ساعة، مقالش حاجة وكان عنده مواعيد لغاها، ورامي رضوان نفس الموضوع وحضوره كان طاغي وجميل.

وتابع: وإيمي سمير غانم كانت دي أول حاجة تمثلها بعد ما كان بقالها فترة بعيدة عن التمثيل، قولتلها عايزك تيجي تقفلي الفيلم لأني مش هلاقي حاجة أعلى من كدا أقفل بيها الفيلم ومترددتش وجات.

حسن الرداد: بنمر بفترة مؤملة نفسيا 

وسبق وأن تحدث الفنان حسن الرداد عن تفاصيل إلغاء العرض الخاص لفيلم بلوموندو، مشيرا إلى ما يمر به الأشقاء في غزة من اعتداءات وحشية وإبادة جماعية على يد الكيان الصهيوني، معلنًا عن التبرع بإيرادات أول أسبوع للعمل لصالح أهالينا في غزة.

وكتبت حسن الرداد عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: فيلم بلوموندو يعرض الان في مصر و السعودية و كل الدول العربية، وللأسف احنا بنمر بفترة صعبة جداً ومؤلمة نفسياً ، بسبب اللي بيتعرض له الشعب الفلسطيني الشقيق من إعتداءات وحشية  يومية للمدنيين و خاصة الأطفال.

ومن ناحية أخرى، تستعد الفنانة المصرية إيمي سمير غانم  لخوض موسم مسلسلات رمضان 2024 بعمل درامي جديد، وذلك بعد غياب طويل عن الساحة الفنية.

تابع موقع تحيا مصر علي