عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمو بيكا: اتعب واشتغل لحد متجيب ناس تشيلك تطلعك على السلم

حمو بيكا
حمو بيكا

شارك مطرب المهرجانات الشعبية حمو بيكا فيديو له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، أثار الجدل وعرضه لهجوم وانتقادات مروعة من قبل الجمهور.

تحيا مصر 

حمو بيكا بـ فيديو مثير للجدل 

وظهر حمو بيكا في الفيديو رفقة شخصين يحملوه في يديهم كالطفل ويصعدون به على السلم، وعلق بيكا على الفيديو بتعليق أكثر إثارة للجدل وغضبا للجمهور، قال فيه: اتعب واشتغل لحد متجيب ناس تشيلك تطلعك على السلم.

وجاءت تعليقات الجمهور على الفيديو: “انت لو بتقبضهم بالدولار مش هيعملوا كدة”، “هو انت اشتغلت يا بيكا إحنا هنستهبل”، “جالك الطلق ولا ايه”، وغيرها من التعليقات الساخرة.

معاناة حمو بيكا قبل الشهرة

جدير بالذكر، أنه سبق وكشف حمو بيكا معاناته قبل الشهر، حيث قال في فيديو عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: أنا طالع من منطقة شعبية اسمها الدخيلة من أسرة متكونة من أربع إخوات والأب والأم وكنا قاعدين في أوضة وصالة والحمام جوه المطبخ، وأول مرة أقول الكلام ده واعذروني كنت قاعد في أوضة وصالة والحمام في المطبخ، وأبويا على باب الله بيسافر ويتغرب ويشقى علشان اللقمة اللي بناكلها بالحلال.

وأضاف حمو بيكا: أنا ما دخلتش مدرسة وما اتعلمتش لكن اشتغلت وشقيت واتغربت كتير وأنا صغير، وعمري ما مديت إيدي على حاجة مش بتاعتي وكنت بقول يا رب أكرمني وأبقى حاجة لأهلي، ولما ربنا بيكرم بني آدم ويرزقه مش من فراغ، وما اتدولتش في بقي معلقة دهب وكنت بحب الخير لكل الناس ولحد الوقت ده.

حمو بيكا يحتفل بسبوع ابنته تاج

وكان قد احتفل حمو بيكا منذ أيام بـ سبوع ابنته الأولى تاج، والتي تعد المولودة الأولى له بعد 3 سنوات من الزواج وذلك بحضور نخبة من أصدقائه في الوسط الفني وفي غياب مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش وصديقه المطرب عمر كمال، حيث قال الأول بإنه لم يتم دعائه لحضور هذه الاحتفالية بينما الأخير لم يطعي أهمية لها وفقا لتصريحات مطرب المهرجانات حمو بيكا الاخيرة عبر حسابه بموقع انستجرام.

تابع موقع تحيا مصر علي