عاجل
الجمعة 12 يوليو 2024 الموافق 06 محرم 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

تزوجت شخصية مهمة مصلحة ومفيش راجل يقدر يقاومني.. أبرز تصريحات شمس الكويتية

شمس الكويتية _ أرشيفية
شمس الكويتية _ أرشيفية

حلت المطربة شمس الكويتية ضيفة على الإعلامي والمحامي الدولي خالد أبو بكر في برنامجه كل يوم المذاع على قناة ON، وأدلت بعدة تصريحات يرصدها تحيا مصر

تصريحات شمس الكويتية 

وقالت شمس الكويتية: احنا في زمن يتكرر كل 2000 سنة عصر يسمى بعصر الدلو، وهذه حسابات فلكية وعلمية، والـ 2000 سنة القادمة اللي هتبتدي في 2024 سيكون هناك تطور علمي وتكنولوجي مخيف وعلاجات على مستوى عالي ولكنها ستكون فترة غش وزيف وكذب وخداع، واللي هيبقى معاه مليار هيكون شخص عادي وفيه ثروات هتكتشف كتير.

شمس الكويتية مع خالد أبو بكر

وتابعت: اليهود 7 مليون يحكمون 7 مليار نسمة وهما ماسكين الطب والإعلام والبنوك والعلم وكل أكسجين الحياة.

واستطردت: بشوف المعايشة قبل الزواج حرية شخصية وربنا سبحانه وتعالى يعلم الأمور بين الشخصين

وأردفت، وطالما النية صافية بين الاثنين مش لازم تيجي ورقة عشان الزواج، وفيه كتير متزوجين علاقاتهم حرام عشان بيخونوا بعض، وده مش معناه إني بقول الناس تروح تعمل كده.

وعن زيجاتها السابقة قالت، انتهت صفة الزواج ولم تنته العلاقة، وفي إنسان مبيسبس أثر سيئ، وأي علاقة مريت فيها مفيش حد مش موجود معايا دلوقتي كلهم أصدقائي وبنتعامل بود واحترام.

زيجات شمس الكويتية 

وكشفت، تزوجت شخصية مهمة على مستوى العالم العربي والخليجي، واشترطت أن تغني، واعتبر ذلك في بداية الأمر زواج مصلحة..ولكن جاء الحب بعد الزواج ونتواصل بعد الطلاق حتى الآن.

واستكملت، فيه رجالة تمليء العين.. ولكن أواجه تطور سيء، مفيش رجل يقدر يقاوم معايا، العيب عندي، حيث اتحرك بسرعة.
 

واختتمت حديثها قائلة: الغريب مُقدر في مصر وده مش موجود إلا في مصر .. والغريب يحس فيها إنه في بلده، مصر الهوية والناس.

من جانبه، قالت شمس الكويتية عن ياسمين صبري وأحمد أبو هشيمة: الكلام عن الطاقة وقوانين الجذب موضة في العالم العربي حاليا، والذين يتكلمون في هذا الموضوع انطلاقا من علم حقيقي 3% فقط، ووصل الأمر لدرجة اعتبار الفتاة التي لا ترتبط بشخص يشبه كريستيانو رونالدو مثل جورجينا فاشلة وقوانين الجذب لا تعمل لصالحها.

اقرأ أيضًا..

إلهام شاهين: لما عملت شخصية الإرهابية في بطلوع الروح كنت بروح اقعد اعيط طول الليل 

إلهام شاهين تكشف عن كواليس تحضيرها لشخصية سوسو في مسلسل الفريدو

وأوضحت شمس الكويتية في تصريح خاص لـ موقع تحيا مصر: بحب الأغنية باللهجة المصرية وأنا اول ما بديت أسمع سمعت فيروز وصباح وبالليل أم كلثوم فنشأت على حب اللهجة المصرية في الغناء مش في الكلام.

وتابعت، انتم شعب مضياف واي حد غريب بتحسسوه انه في احسن من بلد وده بيشجع اي فنان انه يجي يغني في مصر الشعب المصري اللي مخلينا نحب مصر ونحب نغني مصري وتتقبلي أشياء متتقبليها في اي بلد تاني لأنه شعب طيب.

تابع موقع تحيا مصر علي