عاجل
السبت 11 مايو 2024 الموافق 03 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إيناس الدغيدي تتصدر التريند بعد حديثها عن اعتناق زوجها الدين الإسلامي ورأيها في ياسمين صبري

إيناس الدغيدي _ أرشيفية
إيناس الدغيدي _ أرشيفية

تصدرت المخرجة إيناس الدغيدي تريند محرك البحث الشهير جوجل خلال الساعات الماضية بعد تصريحاتها عن اعتناق زوجها الدين الإسلامي ورأيها في عدد من النجوم والذي يرصده تحيا مصر.

تصريحات إيناس الدغيدي 

وقالت إيناس الدغيدي: زوجي كان مسيحي قبل الارتباط، ولكن اعتنق الدين الإسلامي من أجل الزواج مني، وتوفي وهو على الدين الإسلامي، وكل الناس مفكرة أني مسيحية ولكني مسلمة وأنا بحترم كل الأديان والدين المسيحي وقدسيته.

رأي إيناس الدغيدي في ياسمين صبري 

وأضافت، ياسمين صبري محتاجة مخرج يخرج إمكانياتها للجمهور، هي عندها وش جميل وجسم جميل وعقلها جيد، ولو هخرج فيلم جديد في 2024 هختار ياسمين صبري بطلة للفيلم لأنها تمتلك  كاريزما ومحتاجة تتوجه فقط.

وتابعت عن غادة عبد الرازق: غادة عبد الرازق ممثلة قوية ومميزة جدًا وكان لها العديد من النجاحات ولم توفق في السنوات الأخيرة لأن لديها مشكلة مع نفسها وتراجع حساباتها مع نفسها، وسبب عدم توفيقها لآن اختياراتها مدمرة حياتها.

إيناس الدغيدي تشيد بالفنانة شيرين عبد الوهاب 

وأضافت، أنا بعشق شيرين عبد الوهاب وهي من أقوى المغنيين في الوطن العربي، ومحبش أحكم على مشاعرها النفسية ولكني عايزة أساعدها عشان تتخطى أزمتها مع أنها مش صديقتي بس بحبها جدا، وبقولها العاطفة مش كل حاجة وعايزاها تخس وترجع المطربة الجميلة الحساسة التي يحبها الجميع.

وكانت أوضحت إيناس الدغيدي، أنا مثيرة للجدل لأني صادقة، وللأسف اتعودنا أن الصدق والصراحة مش طبعنا ولازم نداري ونجامل ونخبي، ولما تتكلمي بصراحة الناس بتتخض ويقولوا دي مش حياتنا أو أسلوبنا، حتى أصحابي وأهلي بيقولولي متقوليش الحاجات دي في أحاديثك الإعلامية.

وأضافت، والمشكلة أني مش بفكر وبقول اللي بحس بيه واللي جوايا، ولا مش بحب أعرف اللي هيتم سؤالي فيه خلال البرامج وبحب أطرح أفكاري وأكون واضحة.

اقرأ أيضًا.. 

إلهام شاهين: لما عملت شخصية الإرهابية في بطلوع الروح كنت بروح اقعد اعيط طول الليل 

خاص|عابد عناني يخوض السباق الرمضاني 2024 بمسلسل ألف ليلة وليلة بطولة ياسر جلال

وعن الفن قالت: اللي بيتشغل في الفن هو صعب جدا ومش بيحب أولاده يشتغلوا فيه عشان صعوبته وحساسيته وحكم الناس عليك وبتأخذ مواقف ولم أتمنى بنتي تشتغل في الفن.. الفن مش مهنة سهلة والفن مش حرام واللي بيحاسب عليه ربنا.

تابع موقع تحيا مصر علي