عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

على أجهزة التنفس.. نقل بيومي فؤاد ونجله للمشفى بعد تعرضهم لأزمة صحية

بيومي فؤاد
بيومي فؤاد

تعرض الفنان الكوميدي بيومي فؤاد ونجله لأزمة صحية، نُقل الثنائي على إثرها للمشفى حيث ظهر الفنان وابنه على أجهزة التنفس بفراش المرض. 

نجل بيومي فؤاد في المستشفى

نجل بيومي فؤاد يكشف عن نقل والده للمستشفى

وكشف عن أزمة بيومي فؤاد الصحية، نجله الذي شاركه في المرض، حيث نشر صور لهم داخل المشفى يستعرضها تحيا مصر، ولم يتم الكشف عن تفاصيل الحالة الصحية وأسباب الوعكة. 

بيومي فؤاد على فراش المرض

زوجة بيومي فؤاد تسخر من مهاجميه

على الصعيد الآخر، انفعلت زوجة بيومي فؤاد عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك بعد هجوم الجمهور على زوجها قائلة: بعيدا عن ما يحدث أو على هامشه.. وببساطة شديدة وبوضوح أشد.. ؛ لا يليق بك أيها الإله أو نصف الإله أو النبي أو الصِدِّيق-على أقل تقدير- أن تظل باقيا على قائمة أصدقاء فيس بوك زوجة الأراجوز المتدني كلب الفلوس مغازل أسياده فاقد الموهبة عليل النفس سقيم الوجدان الراقص على جثث الأطفال بيومي فؤاد.

وتابعت زوجة بيومي فؤاد، ارتق بنفسك من هذا المستنقع القذر ولا تقربه حتى لا يطولك دنس أو تشوبك شائبة واحفظ لروحك بلوريتها وشفافيتها.. وصلى الله عليك وعلى آلك وسلم.

تعليق مصطفى بسيط على أزمة بيومي فؤاد ومحمد سلام

فيما قال مصطفى بسيط عن أزمة بيومي فؤاد ومحمد سلام من خلال حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام: "الفتنة.. خلاص كل الناس شيرت اللي مع واللي ضد.. وكله كتب بوست وشير واتبسط.. خلاص خلصنا مزايدات على بعض وخونا وكدبنا بعض؟.. افهم أنك بتشارك في تقطيع بني آدمين زيك زيهم وكلهم بيدافعوا عن نفس القضية.. طب كل ده عشان إيه؟ التريند والسوشيال ميديا.. اللي بقيت بتحركنا كلنا لدرجة أننا بنشير اللي لينا فيه واللي مالناش برضو فيه.. وقررنا فجأة أننا نستبيح الناس وأعراضها وعائلتها.. كل ده عشان يا اللقطة يا الريتش"

وتابع مصطفى بسيط : بقى كل حد من حقه أنه ينتقد ويشتم في الناس طالما مفيش حد هيحاسبه.. بس خليك فاكر أن مفيش حد هحاسبك على كلامك وفتنتك دي هنا في السوشيال ميديا.. لكن لما يتوفانا الله ويموم الحق أعرف كويس أن أي بوست أو كومنت أو هجوم على شخص أنت متعرفش عنه حاجة ربنا هيجيب له حقه منك ومن غيرك ربنا العدل.. لأنه قال: ما يلفظ من قول إلا لديه رقيت عتيد {ق:13}.. فخليك فاهم كويس أن كل لفظ وكلمة هتطلع منك بتتكتب وهتتحاسب عليها.. ملحوظة أنا لا مع ولا ضد مش لازم كل حاجة يكون ليا فيها رأي.. ربنا يهدينا جميعًأ ويصبر أهالينا في فلسطين.

تابع موقع تحيا مصر علي