عاجل
السبت 02 مارس 2024 الموافق 21 شعبان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

طلع يجري.. لقطة طريفة لـ أحمد الفيشاوي في المؤتمر الصحفي لفيلم عادل مش عادل

فيلم عادل مش عادل
فيلم عادل مش عادل

شهد العرض الخاص لفيلم عادل مش عادل، لقطة طريفة لبطله الفنان المصري أحمد الفيشاوي، حيث رصدته كامير تحيا مصر وهو يهرول مسرعًا بعد انتهاء المؤتمر الصحفي للعمل.

تصريحات أحمد الفيشاوي في المؤتمر الصحفي لفيلم عادل مش عادل 

وقال أحمد الفيشاوي في المؤتمر الصحفي لفيلم عادل مش عادل: أنا بقالي سنتين مركز أني أعمل أفلام كوميدي، وإن شاء الله الـ 10 سنين الجايين هفضل أعمل فيهم كوميدي، الناس تعبانة وزهقانة فنسليهم ونضحكهم، وبحاول كل الشخصيات اللي بقدمها تبقى مختلفة ومتنوعة على قدر الإمكان.

أبطال فيلم عادل مش عادل 

ويشارك في بطولة فيلم عادل مش عادل، أحمد الفيشاوى، شيرى عادل، محمود البزاوي، دينا، محمد رضوان، أوتاكا، مصطفى أبو سريع، بدرية طلبة ،أحمد بجه، نوال صاحبة اغنية مخاصماك والفيلم قصة وسيناريو وحوار أدهم سعيد وحسام كمال، وإخراج أحمد يسرى، ويجسد الفيشاوى خلال أحداث الفيلم شخصية محامى يواجه العديد من المشاكل في حياته.

بوستر فيلم عادل مش عادل 

وأوضح محمود البزاوي في تصريحاته لموقع تحيا مصر : أحمد الفيشاوي من أجمل جيل واحنا عملنا مع بعض أعمال كتير من بينهم رهبة وكنت معاه في مسلسل عامل فيه مشهد واحد بس ومن حسن حظي إنه كان قدامه وعجبني العلاقة بيني وبين الفيشاوي في الواقع، وعلاقتنا ببعض في فيلم عادل مش عادل زي القط والفار.

أحمد الفيشاوي يتألق في فيلم رهبة

من جانبه، تألق أحمد الفيشاوي في فيلم رهبة  بطولة النجوم نسرين أمين، ثراء جبيل، سما إبراهيم، الفنان السعودى محمد القس، محمود البزاوى، مصطفى غريب، عبد الرحمن ظاظا، وياسر الطوبجى وأحمد رمزى، من تأليف محمد علام وإخراج رضا عبد الرازق.

وقصة فيلم رهبة - مصنع الكراسى تدور حول سيد رهبة الذى يعيش فى أحد الأحياء الشعبية، ويفرض سيطرته على المنطقة مستغلًا ذكاءه وشجاعته، لكن حينما يتعرض إلى حادث أليم سرعان ما تتغير أحواله تمامًا.

في سياق مختلف، قالت ندى الكامل طليقة أحمد الفيشاوي: معنديش مشكلة اتجوز تاني وعايزة راجل يكون إنسان زكي وجميل وتعليمه جيد ومشغول دائما ودمه خفيف وحاليا مفيش أي تفكير غير في حياتي وأزاي أكون مبسوطة.
وتابعت، عن الأشياء التي لم أندم عليها قالت هي بناتي.. الصبر اللي فيا وطول البال.. وإني باردة جدًا ومش بتعصب غير كل 4 سنين مرة وإني مش بـ اهين حد حتى لو مضايقة وبسكت كتير.

وأضافت، أكتر حاجة وجعتنى في 2022 انفصالي.. ولسه ملحقتش اطلع بحاجة حلوة من 2023.

تابع موقع تحيا مصر علي