عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيماء سيف: موت جدتي زي طلقة نار خدتها.. وكنت أول مرة أحس بالألم

شيماء سيف
شيماء سيف

كشفت الفنانة شيماء سيف عن تفاصيل وفاة جدتها، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج المشهد المذاع عبر منصات التواصل الاجتماعي المختلفة.

تصريحات شيماء سيف عن وفاة جدتها

وقالت شيماء سيف في تصريحاتها التي رصدها موقع تحيا مصر: لما جدتي ماتت كانت أول مرة أحس بالألم، والموت ده بالنسبة لي زي طلقة نار، وأتمنى ما أجربهاش تاني لأنه أكتر حاجة بترعبني، وكنت وقتها 14 سنة.

شيماء سيف

وتابعت: قبل ما تموت كانت بايتة عندنا في البيت وكانت نايمة جمبي وكنت مبسوطة وأنا في حضنها، وحد قريبنا توفى راحت هي وماما تعزي، وفجأة لقينا حد جاي وجايب شنطتها والإيشارب، وأنا كنت صغيرة، حاولوا يخبوا عني، لكن كان قلبي حاسس ولما كانت نايمة في حضني آخر يوم، بدأت تحلم بأخواتها ولكني خفت أقول لحد، ولما عرفت أنها ماتا انهارت.

شيماء سيف: خسرت الحنية لما جدتي توفيت

وفي اللقاء ذاته، أشارت شيماء سيف إلى أنها خسرت الشعور بالحنان حين فقدت جدتها، فقالت: خسرت الحنية لما جدتي توفيت، بس طبعا والدتي حنينة، ولكن هي كانت فعًلا زي ما بيقولوا أعز من الولد ولد وكانت نور عنيا، وكنت أتمنى تعيش معايا كل لحظات حياتي وفرحي وكا ما أنجح ولما عملت عمرة، وكان نفسي تبقى فرحانة علشان كانت بتحبني، وأنا أخدت منها الطيبة والحنية ووسواس النضافة.

شيماء سيف: عندي نعم كتير

كما أكدت شيماء سيف على أن والدتها تعتبر من النعم الموجودة في حياتها، فقالت: عندي نعم كتير، زي نعمة وجود أمي في حياتي بصحة وعافية، ونعمة دعواتها ليا دي نعمة كبيرة، ونعمة إخواتي ونعمة الصحة، ونعمة حب الناس ودي نعمة مهمة وكبيرة وبحبها، ونعمة التوفيق، ومحمد جوزي من ضمن النعم الكبيرة، وربنا لما يوفقك هيديك زوج كويس وحنين وراجل‘ فده توفيق لأن التوفيق شامل حاجات كتير، زي إن ربنا يكون موفقك في شغل.

تابع موقع تحيا مصر علي