عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إليسا عن حبيبها السابق: حطمني وكان بيقولي أنتي مش حاجة.. وبسببه جالي كانسر

إليسا
إليسا

تحدثت المطربة اللبنانية إليسا عن تفاصيل علاقة عاطفية مريرة مرت بها في وقت سابق، أدت إلى إصابتها بمرض السرطان، وذلك في مسلسلها الوثائقي الذي يعرض عبر منصة نتفلكس الإلكترونية.

تصريحات إليسا عن حبيبها السابق

وقالت إليسا في تصريحاتها التي يرصدها موقع تحيا مصر: كنت في علاقة مع إنسان حطمني وبيقولي أنتي مش حاجة، وأنتي بتكوني سوبر ستار يجي هو يقولك أنتي مين؟ أنتي ولا حاجة، مين أهلك، مين أصحابك.. ووقتها كنت في مكانة ضعيفة كتير نفسيًا وجسديًا، وكنت عايزة أبعد مش بقدر ومش عارفة هتعامل ازاي مع الشيء اللي بيتقالي، أنا بقول ده عشان الكلمة بتقدر تغير حياة إنسان.

إليسا

إصابة إليسا بمرض السرطان

وعن تسبب هذه العلاقة العاطفية في إصابتها بالسرطان قالت: قبل الكانسر بسنة مريت بحالة طبية دقيقة جدًا، وأجالي عدوى وضعفت مناعتي ومبقيتش قادرة أقوم من على السرير، وبعد 3 شهور لقيت عندي كانسر وطلب الدكتور مني اختبار وراثي للكانسر، واكتشفت إن الكانسر مش بالوراثة وطلع إنه من ورا الضغط النفسي، كل مرض بالحياة وراه الضغط النفسي.

تصريحات إليسا عن مسلسلها الوثائقي

وفي وقت سابق، شوقت إليسا كل جمهورها ومتابعيها لمسلسلها الوثائقي الجديد المذاع عبر منصة نتفلكس العالمية، وذلك من خلال مقطع فيديو عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي إنستجرام.

وقالت إليسا في مقطع الفيديو: أكيد في كتير منكم شاف تريلر بتاع الفيلم الوثائقي، ويمكن في ناس ما شافته، فحبيت اليوم قبل ما ينزل وتدخله على بيتي وحياتي حبيت أنا أحكيكم مباشرة واعزمكم شخصيا.. أول مرة بعمل شي ما بيكون هدفي أنه أوصل حالي بأجمل صورة هالمرة كان الهدف أوصل صورتي كاملة وتجاربي كلها وحقيقتي زي ما هي بحلوها ومرها وبجمالها وببشاعتها بكل شي، والمسلسل الوثائقي دا من أصعب الأشياء اللي عملتها في حياتي المهنية لأنه من خلاله كنت بضطر أواجه نفسي.

أخر أعمال إليسا

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال إليسا أغنية بتمايل على البيت، والتي تقول كلماتها: وسط الناس وحيده مفيش ولا حاجه جديده عشان انت بعيد عني ف مش فارقالي ولا حاجه وسط الناس سهرانه لكن خايفه و زهقانه عشان انت بعيد عني و مشتاقه و محتاجه و طول الليل عيوني بتدور عليك وسط الوشوش مبيناموش عيوني بعدك يا حبيبي مبيناموش طول الليل بضحك ف وش الناس و قلبي بيتعصر مين اللي فيهم زيي قاسى ولا مين زيي خسر و بيشوفوني يحسبوني اني برقص عالأغاني وانا ف مكان تاني معاك يا حبيبي انا ف مكان تاني انا بتمايل على الـ beat يا حبيبي و بفكر فيك انا بتمايل على الـ beat مشغوله يا شاغلني عليك انا بتمايل على الـ beat انا قلبي مستنيك.

تابع موقع تحيا مصر علي