عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ضربه بـ سكينة في رقبته.. اعترافات قاتل ترزي شبرا: مكنش قصدي

جثة - ارشيفية
جثة - ارشيفية

أدلى المتهم بقتل ترزي في شبرا بمحافظة القليوبية، بإعترافات تفصيلية خلال التحقيق معه حيث قرر بارتكابه الجريمة زاعما قيام المجني عليه التحرش بابنته، فكان يريد الإنتقام منه فقط وليس قتله.

نص اعترافات قاتل ترزي شبرا

وقال المتهم بقتل ترزي شبرا خلال التحقيقات «كنا قاعدين في جلسة عرفية مع الجيران وهو كان قاعد وخلال القعدة دي كنت بعتب عليه عشان اللي عمله مع بنتي، لكنه أنكر وقال محصلش، ووقتها اتعصب جامد وقام ضرب مراتي بالقلم قدامي، وساعتها محستش غير وأنا بجري أجيب مولة سرير وضربته بيها على راسه».

وتابع المتهم بإنهاء حياة ترزي شبرا في إعترافاته، أنا ضربته بالمولة بتاعت السرير على راسه عشان ضرب مراتي بالقلم ودخلت جبت سكينة وضربته في رقبته بس مكنش قصدي أني أموته أنا بس كنت عايز انتقم منه عشان ميعملش كدة تاني مع بنتي ومراتي وعشان أجيب حقهم.

القبض على قاتل ترزي شبرا

وأكمل قاتل ترزي شبرا في اعترافاته «الجيران عملوا قعدة عشان يحلوا الموضوع بيني وبين المجني عليه، لكن أنا كان في نيتي أني أضربه كدة دة، ولما قام وضرب مراتي بالقلم معرفتش أمسك نفسي وروحت جبت المولة بتاعت السرير وروحت ضربته بيها، وبعدها جبت سكينة وخبطته في رقبته».

تلقت الأجهزة الأمنية بمديرية أمن القليوبية إخطارا من غرفة عمليات النجدة تضمن ورود بلاغا بوقوع مشاجرة بين شخصين في شبرا ووقوع أحدهم قتيلا، وعلى الفور إنتقلت أجهزة أمن القليوبية إلى موقع الحادث حيث تبين نشوب مشادة كلامية بين شخص وترزي تطورت إلى مشاجرة قام على أثرها الأول بإنهاء حياته.

اعترافات المتهمة الثانية في جريمة شبرا

وكشفت تحريات الأجهزة الأمنية في واقعة ترزي شبرا قيام المتهم وزوجته بالتعدي على ترزي - المجني عليه - بالضرب بسبب زعمهما قيامه بالتحرش بابنتهما وخلال ذلك قام المتهم بتسديد طعنات للمجني عليه في رقبته أودت بحياته في الحال وتم نقل الجثمان إلى المشرحة تحت تصرف النيابة العامة في القاهرة

وأدلت الزوجة المتهمة الثانية بإعترافات تفصيلية حيث قررت بأن المجني عليه كان جالسا مع الأهالي لإتمام جلسة صلح بعدما قام بالتحرش بابنتي، وخلال ذلك فوجئت بقدومه إلى المنزل وقام بصفعي على وجهي، وفي هذه الأثناء قام زوجي بإحضار مولة سرير وضربه بها على رأسه..

تابع موقع تحيا مصر علي