عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مدحت صالح: شخصيتي في مسلسل ابن حرام مختلفة.. وشيء مشرف أني أبقى في وسط النجوم دول

مدحت صالح
مدحت صالح

تحدث الفنان مدحت صالح عن تفاصيل مشاركته في مسلسل ابن حرام، الذي من المقرر طرحه عبر شاشات التلفزيون المختلفة في وقت قريب.

تصريحات مدحت صالح عن مسلسل ابن حرام

وقال مدحت صالح لكاميرا موقع تحيا مصر: بجسد في مسلسل ابن حرام شخصية مختلفة وأتمنى أقدر أقدمها بشكل كويس، ومش بالضرورة الحكاية تبقى كلها أغاني، في الأكيد هتبقى فيه أغنية لتتر البداية.. وشيء مشرف بالنسبالي أني أبقى في وسط كوكبة النجوم دول وأي فنان يسعد أنه معاه النخبة الجميلة دي.

مدحت صالح

وبسؤاله عن نجاح مسلسل وبينا ميعاد بجزئيه: فضل من عند ربنا الحمد لله، الجزء الأول رد الفعل بتاعه كان كويس وبناء عليه عملنا الجزء التاني وأنا شايف أن ردود الأفعال جميلة مع الجزء التاني ويمكن أكتر من الجزء الأول.

خلاف مدحت صالح وعلي الحجار بسبب مشروع الأساتذة

ومن الجدير بالذكر أنه قد نشب خلاف بين الفنانين الكبار مدحت صالح وعلى الحجار بسبب مشروع الفنى للأول والذي أطلقه بدار الأوبرا المصرية، وحرص الفنان صبري فواز على توجيه رسالة خاصة للمطرب علي الحجار والمطرب مدحت صالح، بعد الخلاف الذي نشأ بينهما بسبب مشروع إحياء التراث.

مدحت صالح

ومن جانبها، صرحت زوجة علي الحجار على هذا الخلاف في ذلك الوقت وقالت: أي حد يتخيل نفسه عنده مشروع مهم وبيحضر ليه وقاعد يشتغل عليه طول العمر، وفجاة حد يروح طالع بيه وعايز ينجح بيه واللي حواليه يدعموه بيه.

أخر أعمال مدحت صالح

ويذكر أن أخر أعمال الفنان مدحت صالح أغنية فوق (مش قادر) التي طرحها بالتعاون مع مطرب الراب أبيوسف، وكانت تقول كلماتها: اتعب و كافر كل يوم وإرسم وخطط و إبتدي وقت النجاح إعملهُ. زووم قول لِلهموم. يلا إبعدي شخبط علي إللي يعطلوك وإمشي الطريق من أولهُ غيرك زمان. جرب. ونال حِلمهُ ومانامش وآجلهُ فووق إنت إللي جاي وكُلهُ. ليك تِقدر تِسوق وتِسيب تاريخ تِتباهيٰ بيه وتِطير لِفوق خليك. إيجابي ياريت بقى وروق! إفتح لـ بُكره. الباب نَادييه وإعمل delete لِلي يسيبوك تِلقي إللي ياما حِلمت بيه والحظ يبقي زي آخووك شَعره. مابين إنك تِكون أو لا تِكون. والمسأله إنك تِجيب في الدُنيا جول وتِلاقي حل المُشكله! 

تابع موقع تحيا مصر علي