عاجل
الثلاثاء 28 مايو 2024 الموافق 20 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

طرح فيلم رحلة 404 عبر منصة شاهد.. بطولة منى زكي

فيلم رحلة 404
فيلم رحلة 404

يترقب الجمهور طرح فيلم رحلة 404 عبر منصة شاهد vip، وذلك بعدما حقق نجاح واسع فور عرضه بالسينمات المصرية واستطاعت بطلته منى زكي أن تحصد من خلاله إشادات عارمة.

طرح فيلم رحلة 404 عبر منصة شاهد في هذا الموعد

ومن المقرر طرح فيلم رحلة 404 عبر منصة شاهد vip خلال الفترة المقبلة، ولكن لم تحدد المنصة حتى الآن موعد طرحه رغم كشفها عن استعدادها لعرضه بعد رفعه من دور العرض السينمائية.

لقطات من فيلم رحلة 404

أبطال فيلم رحلة 404

ويشارك في بطولة فيلم رحلة 404 الذي يرصده تحيا مصر نخبة من نجوم الفن، وأبرزهم: منى زكي، محمد فراج، محمد ممدوح، شيرين رضا، خالد الصاوي، عارفة عبد الرسول، والعمل من تأليف محمد رجاء، وإخراج هاني خليفة، إنتاج محمد حفظي، وشاهيناز العقاد وهم على موعد مع طرح فيلم رحلة 404 عبر منصة شاهد. 

فيلم رحلة 404

تغيير اسم فيلم رحلة 404

وشهد فيلم رحلة 404 تفاعلًا واسع من الجمهور قائلًا قبل طرح فيلم رحلة 404 عبر منصة شاهد: رحلة 404 اللي في الأساس كان اسمه القاهرة  مكة بس الرقابة اعترضت الفيلم بطولة منى زكي وكمان مرة منى زكي وأداء عالي من ضيوف الشرف محمد ممدوح ومحمد فراج وخالد الصاوي ومعاهم شيرين رضا ومحمد علاء، الفيلم شدة أعصاب من أوله لأخره ومحتاج تركيز وتفكير ويمكن إعادة مشاهدة بعد قراءة كذا نقد فني عليه، افتكرت تريو لعبة نيوتن في كذا مشهد بس حبيت الفيلم والقصة والإيقاع السريع، فيلم متكلف ويكيّف عن الخطيئة والتوبة والنفس الأمارة.

وحقق فيلم رحلة 404 إيرادت عالية وهو ما لفت انتباه الجمهوى فعلق قائلًا: رحلة 404 محقق لحد دلوقتي 10 مليون جنية في أول عشر أيام عرض وده لسة العرض مكمل لحد شهر رمضان .. الرقم ده بس لحد من قريب كان صعب اي ست تحققه باستناء ياسمين عبد العزيز و اللي كانت مستهدفة فئة معينة من الجمهور .. من هنا طلع الكونسبت المتخلف بتاع الستات مابتعرفش تشيل أفلام في السينما زي الرجالة عشان مابيعرفوش يجيبوا إيرادات .. خليهم في المسلسلات أحسن وكأني مش اللي كانوا  شايلين السينما من الخمسينات لحد التسعينات ستات رأس برأس مع الرجالة و نجوم شباك زي فاتن و سعاد و نبيلة و نادية و نجلاء فتحي  .. الفنانة الوحيدة اللي حاولت تكسر القاعدة دي وتعمل أفلام كانت الهام شاهين. 

تابع موقع تحيا مصر علي