عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

جنات تطرح أغنية جديدة لها بعنوان "يا بختي بيه".. تعرف على كلماتها

جنات
جنات

طرحت المطربة المغربية جنات منذ عدة ساعات أغنية جديدة لها بعنوان "يا بختي بيه" عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي "يوتيوب"، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من ألف مشاهدة في ٣ ساعات فقط.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أغنية يا بختي بيه لجنات

كلمات أغنية “يا بختي بيه”

وجاءت أغنية "يا بختي بيه" من كلمات أحمد سرور، ألحان إسلام رفعت، وتوزيع محمد مجدي، وتقول كلماتها: “ده محدش شافه الا وقالي يا بختي بيه م الغيرة نفسي احطه ف قلبي اقفل عليه اهو ده اللي الواحدة اه تروحله وتطلب ايديه ده محدش شافه الا وقالي يا بختي بيه م الغيرة نفسي احطه ف قلبي اقفل عليه اهو ده اللي الواحدة اه تروحله وتطلب ايديه انا مش بجامله..بصو وشوفو اللي عامله قلبي من نومه قامله..قاله رايح على فين طب والغلاوة”.

"بصو وشوفو الحلاوة هو ده ينفع يتساوا..بالناس التانيين شخصية نادرة مش بتيجي مرتين غيرلي حياتي وشقلبها وكسر الروتين من اول مقابلة انا حسيتنا عشرة سنين شخصية نادرة مش بتيجي مرتين غيرلي حياتي وشقلبها وكسر الروتين من اول مقابلة انا حسيتنا عشرة سنين انا مش بجامله..بصو وشوفو اللي عامله قلبي من نومه قامله..قاله رايح على فين طب والغلاوة..بصو وشوفو الحلاوة هو ده ينفع يتساوا..بالناس التانيين".

حفل جنات بمهرجان الموسيقى العربية 

ويذكر أن الفنانة جنات قد أعربت في وقت سابق عن سعادتها الكبيرة بالمشاركة في مهرجان الموسيقى العربية في دورته الـ 31، حيث تألقت في حفلها الغنائي.

ونشرت جنات صورة من حفلتها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام وعلقت عليها قائلة: كانت من أجمل الحفلات اللي عملتها في حياتي شكرًا جمهوري الرائع أسعدتوني، شكرًا دار الأوبرا المصرية.

جمهور جنات بمهرجان الموسيقى العربية

كما استقبل الجمهور نجمته المفضلة جنات فور صعودها على المسرح للبدء بالغناء بتصفيق حار، كما أهدوها بوكيه ورد، ما جعل السعادة تغمر قلب الفنانة.

 وقالت في بداية افتتاح الحفل: “ مبسوط أوى بتواجدى النهاردة في مهرجان الموسيقى العربية اللى بالنسبة ليا من أهم حفلات".

تابع موقع تحيا مصر علي