عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الطفل صاحب واقعة النفخ بالكمبروسر في الإسماعيلية يكشف التفاصيل لأول مرة|فيديو

المجني عليه
المجني عليه

مأساة حقيقية عاشها الطفل سيد في الإسماعيلية، حيث تجرد صاحب ورشة كاوتش وصديقة من مشاعر الإنسانية وتحول لذئب بشري، وأقدم على نفخ الطفل بـ كمبروسر الهواء الذي يستخدمه في نفخ إطارات السيارات.

تحيا مصر 

30 دقيقة كانت كفيلة على تعرض الشاب لوعكة صحية كان سيفارق الحياة على إثرها، ويوصف الطفل سيد شعور ما تعرض له أنه بعدما قام صاحب الورشة وصديقة بفعلتهما، سقط مغشيا علية من الألم الذي يلازمة حتى الآن.

الطفل يروي تفاصيل مثيرة

يحكي الطفل الحزين تفاصيل الواقعة المأسوية التي تعرض لها قائلا "أنا كنت ماشي بالتوكتوك اللي شغال بيه ونده عليا أروحله بس أنا سيبته ومشيت وأنا راجع لقيته واقف مستنيني ونزلني من التوكتوك دخلني الورشة هو وصاحبه وعمل عملته".

" src="">

ويضيف " صاحبه كتفني بإيده وصاحب الورشة شغل الكمبروسر ونفخني علشان أطير وبيقولي دا إحنا بنهزر معاك بعدها محستش بنفسي وأغمى عليا وأتفاجئت لقيتني في المستشفى وجسمي كله مورم".

ويقول والد الطفل سيد " صاحب الورشة بيكره ابني جدا مش عارفين لية وكان دايما يضايقه ويهددني أنه هيضربه ودا كله علشان ابني شغال وبيساعدني في مصاريف البيت".

وتضيف والدته والدموع في عينيها قائلة: "لما شوفت ابني لقيته جسمه كله مورم ومقدرتش أشوفه في الوضع دا إزاي جالهم قلب يعملوا في طفل حاجة زي دي دا ابني اللي بحبه وشقيان من صغره علشان يساعد في مصاريف البيت".

وكانت قد شهت محافظة الإسماعيلية واقعة مأسوية عندما أقدم عامل بورشة كاوتش وصديقه بهتك عرض طفل لم يتعدى سن 14 عامًا.

ونجحت وحدة مباحث مركز فايد برئاسة المقدم محمد سكر، من ضبط المتهمين بالاعتداء على طفل باستخدام كمبروسر هواء بمحافظة الاسماعيلية.

" src="">

هتك عرض طفل 14 سنة بالإسماعيلية

بداية الواقعة تعود إلى تلقي اللواء محمد عبدالرحيم مدير مباحث الإسماعيلية، إخطارًا من المقدم محمد سكر رئيس مباحث مركز فايد من مستشفى فايد التخصصي يفيد بوصول طفل  ١٤ عامًا مصابًا بتهتك في الأمعاء وانتفاخ في الجزء الأسفل من جسده وحالته غير مستقرة، تم تقديم كل الرعاية للطفل وتم عمل اللازم جراء إصابته إثر نفخة بكمبروسر الهواء.

النيابة العامة

وتمكنت قوات الشرطة من القبض على المتهمين وتم تحرير المحصر اللازم بالواقعة وتم العرض على النيابة العامة لكشف ملابست الواقعة وأسباب حدوثها 

تابع موقع تحيا مصر علي