عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عينه وحشة.. نورا تطلب الخلع: قالي أمك صحتها حلوة ماتت بعد إسبوع

فتاة - أرشيفية
فتاة - أرشيفية

جوزي عينه وحشة جدا.. بهذه الكلمات سردت نورا تفاصيل مشكلتها مع زوجها وطلبها الخع في محكمة الأسرة، وذلك بعدما طال حسد زوجها أقرب الأقربون لها، حيث توفت والدتها بعد مرور إسبوع من جملته لها «والدتك صحتها حلوة جدا».

تحيا مصر

زوجة تطلب الخلع من زوجها

شرحت نورا البالغة من العمر 31 عاما تفاصيل قصتها مع زوجها، حيث قررت بأنها تزوجت قبل ثلاثة أعوام من زوجها، وكانت مشكلتها منذ اللحظة الأولى التي شاهدت فيها زوجها مشكلة الحسد والتي كانت تشك في أنه يقوم بحسد كل شئ يراه، إلا أنها لم تتعرض لثمة مشكلة أو آثار لحسد زوجها، وهو ما جعلها تكمل حياتها معه حتى حدثت معها ما لم تتخيله يوما.

نورا: 3 سنين عايشة معاه ومعرفش

وقالت نورا في قصتها «أنا متجوزة من 3 سنين، وقبلها كان في فترة خطوبة حوالي 6 شهور، وجوزي أتقدم لي جواز صالونات، يعني ملحقتش أقعد معاه أو أعرف شخصيته أو تفكيره، بس مع الوقت كنت بشوف في حاجات وفي شخصيته صفات، لكن موضوع الحسد ده أنا مشوفتهوش نهائي عليه، ومحصلش قدامي موقف في الخطوبة يخليني أشك أن عينه وحشة مثلا أو أنه ممكن يحسد».

نورا تطلب الخلع: حسد أمي ماتت

وتابعت نورا عن قصتها مع زوجها، بعد ما أتقدم لأسرتي فضلت 6 شهور مخطوبة، وخلال الفترة دي كنت مشغولة بالتجهيزات والحاجات بتاعت الجواز، ومكنش قدامي فرصة ولا حصل قدامي أني أكتشف أنه ممكن يكون عينه وحشة، بس بعد الجواز كانت المفاجأة بالنسبة لي، واللي كنت بحاول أتعايش معاها لكن في الأخر حصلت الكارثة اللي خلتني أطلب الخلع.

وأختتمت نورا قائلة «بعد سنتين جواز كان حصل كام موقف يخليني أشك بس مش أوي يعني، لكن في الأخر ماما كانت عندنا في زيارة من كام يوم، لقيته بيقولي أمك صحتها حلوة أهي أومال في إيه، وقولت له عادي يعني أدينا بنطمن عليا لما نيجي، وبعد إسبوع بالظبط جالي خبر وفاة ماما، من غير مرض ومن غير أي حاجة.

تابع موقع تحيا مصر علي