عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

غادة عبد الرازق عن الأوضاع في غزة: بقالنا شهر عمالين نقطع شراينا.. النتيجة ايه

غادة عبد الرازق _
غادة عبد الرازق _ أرشيفية

أعربت الفنانة غادة عبد الرازق عن غضبها الشديد بسبب ما يتعرض له أهل غزة من إبادة كاملة على يد جيش الاحتلال منذ شهر كامل.

تحيا مصر

غادة عبد الرازق تعلق على الأوضاع في غزة

وكتبت غادة عبد الرازق عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام: احنا بقالنا داخلين على شهر عمالين ننشر posts ونقطع شراينا واتكلمنا بكل اللغات علشان كنا عارفين أن في أشخاص وجيل جديد عربي أو أجنبي مش عارف تاريخ قضية فلسطين.

غادة عبد الرازق تعرب عن غضبها بسبب ما يحدث في غزة

وأضافت غادة عبد الرازق: قال يعني مفيش حد عارف مش مهم مش هي دي المشكلة خالص، السؤال من ساعة ما عملنا دة والدنيا اتقلبت والعالم عرف وتلت ارباع النساء والأطفال في غزة فعلا في مرحلة ابادة والعالم كلة اتقلب النتيجة ايه ؟؟؟؟ مجرد سؤال".

تصريحات غادة عبد الرازق 


من جانبه، كانت قالت غادة عبد الرازق: فيه ناس بتقولي انتي حوت تمثيل وفيه ناس تقولي انتي غول تمثيل، وفيه ناس تقولي انتي الشخصية بتركبك لدرجة إن إحنا بنخاف منك.. وكل الجمل دي بتخليني أتمسك أكتر بالشيء اللي أنا بحبه.

وعن الخيانة، تابعت: جربت الحكاية دي ودايمًا أعذارهم واهية واهية.. أي كلام.. دايمًا أقول كده.. الراجل بيخون غادة عبد الرازق بقى.. جينفير لوبيز”.

وأضافت: مؤخر الصداق بتاعي كان 25 قرش.. وممكن أتقدم لراجل وأطلب منه الجواز.. لكن ما عملتش ده قبل كده.. فكرت فيه أه.. مش هقدر أقول مين بس حد كان أكبر مني في السن مش من الوسط الفني.

واستكملت عن المخرج خالد يوسف: خالد حالة.. أي واحدة تتمنى إنها ترتبط بيه.. بس إن أنا أتقدم له دي بيتهيألي واسعة شوية.. مش هو اللي لازم يتقدم لي؟ نوعية الراجل اللي أطلبه للجواز نوعية مختلفة.

وخلال لقائها في برنامج «MBC Trending» كشفت سبب عدم حضورها المهرجانات: "الناس في منتهى الاحترام وبيعزموني بس هي تركيبة شخصيات وأنا مش من الشخصيات اللي تلبسيها وتقوليلها امشي على الريد كاربت"

وتابعت: "أنا شخصية مبتكلمش كتير فمطلوب مني مجهود كبير البس واحط مكياج وامشي على الريد كاربت واتكلم مع الناس واعمل 50 انترفيو، لا مش شخصيتي مبحبش الزحمة ولا الكلام الكتير ولا الاضاءة الكتير لأن عشت فيها حياتي".

اقرأ أيضًا..

مسلسلات رمضان 2024.. هل تنضم عفاف مصطفى للسباق الرمضاني؟ 

 عمرو محمود ياسين يشيد بنجله محمود ياسين جونيور: كل عمل بيبقى أفضل 

تابع موقع تحيا مصر علي